Access en Word...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Strange Bird

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2004
Hoe kan ik het voor elkaar krijgen om gegevens die in een access tabel staan te gebruiken in een "persoonlijke" Word brief?

Ik heb nu een kleine database met een tabel adresgegevens: (Naam,Adres,Huisnummer,Postcode en Woonplaats) en deze gegevens wil ik gebruiken om mensen een "persoonlijke" brief te sturen?

Alvast bedankt voor uw antwoorden / suggesties.

Bedankt!
Dit moet ik thuis gaan proberen want ik heb hier Office2003 en dat werkt net weer iets anders.

Maar ik denk dat ik er nu wel uit moet komen.
Bedankt.

denk het ook wel (anders hoor ik het wel )
van groep 1 naar twee is makkelijk op te lossen: in de toevoegqeury zet je geen id, dan maakt je tabel2 er vanzelf groep 2 van .
groeten Paul

Bijlagen

Ik heb in mijn werkbalk een icoon waar je kunt publiceren met word.
Je rapport word dan overgezet naar word.
Het gaat helaas (nog )niet vanzelf maar het is een begin niet waar?

Bijlagen

Ben er ook nog even mee bezig geweest, heb ook de query anders gemaakt, aangepast.
Heb niks geholpen
Hij blijft nu maar 1 bladzijde geven.

Ik vraag me ook af of het aan de hand van een rapport moet gemaakt worden.

Is het niet mogelijk om de gegevens rechtstreeks uit de tabel te halen? (of met een query, zonder rapport wergave)

Nou ja, ik weet het niet, kom er nog niet uit. Volgende week ga ik er weer verder mee rommelen.
toch bedankt.

Natuurlijk kan dat , je zou dan het beste bij de link die JKoelman hier heeft gezet . Je werkt dan andersom.

Je kunt dan een tabel maar ook een query gebruiken

Bedankt maar ik heb hier alleen Office 2003 tot mijn beschikking en dat werkt net allemaal weer iets anders.

Thuis heb ik wel office2000 dus dan ga ik dat binnenkort proberen.

Het is gelukt! (gedeeltelijk, hij maakt nu voor iedereen een brief aan)

Word haalt nu keurig de gegevens uit Access en maakt dan "persoonlijke brieven"

Hoe kan ik het nu voor elkaar krijgen dat ik in Access aangeef welke mensen/leden een persoonlijke brief krijgen?

Bij de formulieren in Access heb ik nu de mogelijkheid om een vinkje te zetten bij "toon deze gegevens op rapport" Staat er geen vinkje dat wordt bij het maken van een rapport deze gegevens overgeslagen.

Ditzelfde wil ik eigenlijk ook voor elkaar krijgen in de "persoonlijke" Word brieven.

Is dit mogelijk en hoe kan ik dat het beste aanpakken?

De vraag is hoe het is gelukt,
Maar ik denk dat je het kan maken via een query en dan in je tabel van je leden een extra regel met brief en dan een ja/ne
Je kunt dan op de query een selectie maken

Neem mij niet kwalijk. Ik ben niet geheel duidelijk geweest.

Het is gelukt met Office 2000 en de duidelijke Puntsgewijze uitleg van Femda.com

(Word en Access)

Maar ik snap niet hoe ik Word kan duidelijk maken dat er aan de hand van een query selectief brieven moeten worden aangemaakt.

maakt niet uit hoor .

maar : je moet het andersom doen :
Je maakt in je query een selectie van leden die een brief mogen hebben.
Je noemt deze query “brief maken”
Als je met word de gegevens gaat ophalen kom je als je de database aanklikt vanzelf je query weer tegen en je hoeft bij word dus niet te filteren

:thumb:

JA!!! Dat is gelukt.
Bedankt!

En hoe kan ik nu via de accessdatabase meteen word openen met de goede brief?

Dan is mijn database af! Eindelijk....

ik heb nu een access database met verschillende formulieren.
Op elk formulier wil ik een button plaatsen met "maak brief"

Dus het wordt een standaard brief (dat heb ik ook voorelkaar gekregen via femda.com) die ik ergens opsla

Dus bv formulier1 heeft een button "maak brief" en dan is het de bedoeling dat hij access "brief van formulier1" opent

formulier2 heeft een button "maak brief" en dan is het de bedoeling dat hij access "brief van formulier2" opent

Nu moet ik eerst de brief openen in Word waar ik de gegevens aan heb gekoppeld en dan op "samenvoegen" klikken.
Daarna komt Word met de vraag of ik het in een nieuw document wil samen voegen en dan pas maakt hij de brieven aan met de tekst die al in mijn brief stond.

Dit wil ik eigenlijk in een keer doen.

Alvast bedankt.

Nou dat gaat wel lukken !
Je maakt gewoon de knop en dan bij opmaak zie je hyperlinkadres
Daar kan je gewoon opzoek gaan naar je brief….
En jawel het werkt

:thumb:

Nog niet helemaal Paul maar wel ontzettend bedankt voor je hulp!

Als ik nu doe wat jij zegt dat opent Access keurig de Word brief maar...
Dan moet ik alsnog op:
"samenvoegen" klikken (bovenaan mijn scherm)
Samenvoegen naar: "Nieuw document"
En dan weer samenvoegen. Is dit mogelijk dat dit ook automatisch gaat?
(dus dat automatisch de gegevens worden samengevoegd in de brief?)

Vriendelijke groet,
Strange bird.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan