Access error 94 ongeldig gebruik van NULL

Status
Niet open voor verdere reacties.

NeedForSpeed

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2008
Do While Not rs.EOF

GeplandeDatum = DMin("[Geplande datum uitv]", "Main", "Klantvraag = " & rs![Klantvraag] & " And [Contract nr] = '" & rs![Contractnr] & "'")

Laatste lijn bij importeren van mijn excel, krijg ik de error 94 ongeldig gebruik van NULL.

Ik moet dit echt z.s.m hebben opgelost wie kan mij helpen?

1 of meer van de velden die je vraagt zal leeg zijn waardoor de DMin niks (Null) terug geeft waar dat niet is toegestaan.

Hoe kan ik dit oplossen om te kijken welke velden als ik bij importfouten kijk staat er Typeconversifout met rij en kolom naam. ik denk dat het aand e datum ligt (moet wel) maar hoe los ik dit op.

Opgelost nu heb ik bij import alleen met datums een conversiefout, hoe zou ik dit kunnen oplossen?

Opgelost, maar nog steeds een conversiefout? Ik dacht dat dàt nu net het probleem was? Wat is er dan opgelost?

Heb de code even weggehaald omdat dat iets anders was, als ik mijn excel importeer in mijn huidige tabel geeft hij aan dat de kollommen met datums die LEEG zijn een type conversion error geven.

Importeer je direct in je hoofdtabel? Zou ik zowiezo niet doen, maar eerst een importtabel gebruiken en van daaruit de gegevens naar de hoofdtabel importeren. Is een stuk veiliger. Bovendien kun je dan de gegevens nog controleren voordat je importeert. Je kunt ook in een import geen checks maken op datums, en dat kan wel als je vanaf een importtabel een toevoegquery maakt. Dan kun je een check inbouwen.

Dat snap ik, maar het systeem is gemaakt voor binnen mijn bedrijf wij kunnen nu niks, ik weet niet echt hoe ik dit moet oplossen heeft u enig advies hoe ik dit z.s.m kan oplosssen? Bij het importeren in een totaal nieuwe tabel krijg ik ook een error maar is hij wel geimporteert maar zijn de datum kolommen helemaal leeg.

En dat is precies de bedoeling van een importtabel: zodra er een fout is geconstateerd bij het importeren blijft het veld leeg. In de tabel Importfouten zie je wat er fout is gegaan, en kun je eventueel nog corrigeren op de geïmporteerde gegevens. Een datumveld wordt doorgaans goed gelezen bij het importeren, dus als daar een fout op komt, dan is dat doordat het veld ondeugdelijke waarden bevat. Dat kun je alleen herstellen in het bronbestand.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan