Access #error melding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sportman1975

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2009
Het probleem is als volgt:
ik heb een query gemaakt met de volgende formule erin
Code:
110-nr: (Mid([gl line description];(InStr(1;[GL line description];"000110"));10)/1)
hij geeft hier dus of een waarde of #error
Dit is tevens het probleem: hoe ik de formule ook ombouw/verander [met behulp van de nz()-functie of de iserror()] de error blijft bestaan. Ik heb deze formule ook in een iif-functie gezet zodat wanneer hij geen waarde vindt hij een leeg veld geeft maar dit levert nog steeds een error veld op........

Wie weet een oplossing?

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat wil je zien? Je deelt zo te zien iets door 1, wat mij niet erg zinvol lijkt...

Code:
110-nr: (Mid([gl line description];(InStr(1;[GL line description];"000110"));10))
levert nog steeds een waarde of een #error melding op!

Weet iemand een oplossing?

Laatst bewerkt:
Weet je zeker dat 110-nr: InStr(1;[GL line description];"000110") altijd een waarde oplevert? Ofwel anders gezegd: komt de tekst "000110" altijd voor in het veld [GL line description]?

Ofwel anders gezegd: komt de tekst "000110" altijd voor in het veld [GL line description]?

Nee de tekst "000110 komt niet altijd voor. Deze query moet namelijk dit nummer opzoeken. Wordt deze niet gevonden dan moet hij op zoek gaan naar 000109. Vind hij deze niet dan moet hij 0 of een leeg veld geven.

Hopelijk kun je hier wat mee?

Het feit dat je een foutmelding of een waarde krijgt, is hiermee verklaard. De foutmelding wordt veroorzaakt door de Instr functie die geen waarde terugkrijgt. Je zult dus met een IIF moeten testen op het terugkrijgen van een waarde uit de Instr.
Dus zoiets:
110-nr: IIF(InStr(1;[GL line description];"000110")>0;(Mid([gl line description];(InStr(1;[GL line description];"000110"));10));IIF(InStr(1;[GL line description];"000109")>0;(Mid([gl line description];(InStr(1;[GL line description];"000109"));10));""))

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan