Access & Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

manfredardon

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 dec 2009
hoi, heb de volgende casus:

Ik heb in access (2007) een invoerformulier gemaakt. De ingevoerde gegevens moeten in Excel een berekening ondergaan en daarna moet het resultaat van de berekening teruggekopieerd worden naar een rapport. heeft iemand hier een simpel voorbeeld van zodat ik kan kijken hoe ik e.e.a. moet aanpakken. Of is het simpelweg niet mogelijk. Ik weet dat het mogelijk is om middels een expressie een berekening te maken, maar de berekeningen die ik maak zijn m.i. te ingewikkeld om door access te laten uitvoeren.

Je kunt vrij uitgebreide berekeneningen maken in Access, daar moet je je niet in vergissen! Eventueel kun je met eigen functies ook nog waarden berekenen die niet in de standaardfunctionaliteiten zitten. Dus misschien is het handig om eerst een voorbeeldje te maken van het soort berekeningen dat je wilt gaan gebruiken, voordat je die optie uitsluit.
Je kunt in Excel wel een koppeling maken met een gegevensbestand uit Access zodat je de berekeningen uiteraard altijd in Excel kunt maken, maar je kunt die niet zomaar weer terugkoppelen in Access. Je zult denk ik dan met meerdere bestanden/werkbladen moeten werken, die allemaal apart gekoppeld worden in Access.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan