Access Expressie

Status
Niet open voor verdere reacties.

elvanlim

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2004
Hallo,

Ik probeer een expressie te koppelen aan een veld, maar het lukt mij niet echt.

Op het invulformulier heb ik een veld opgenomen met de naam "Aantal maanden lid". De berekening voor dit veld gaat prima. Vervolgens wil ik nog een veld toevoegen (Veld X) en zelf automatisch laten bepalen.

Voorbeeld:

Als de waarde in veld "Aantal maanden lid" kleiner dan of gelijk aan 3 is, moet de resultaat zijn " 1 tot 3 maanden". Als de waarde in veld "Aantal maanden lid" groter is dan 3 maar kleiner dan 7, moet de resultaat zijn " 3 tot 6 maanden". Als de waarde in veld "Aantal maanden" groter is dan 9 maanden, moet de resultaat zijn " langer dan 9 maanden".

Welke expressie kan ik hiervoor gebruiken, om meerdere voorwaarden te stellen?

Met 1 voorwaarde kom ik wel uit, =IIf([Aantal maanden lid]<=4,"1 tot 3 maanden" en dan.... :)

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Vriendelijke groet,

Elvanlim

Even doorklussen met je IIF formule: je moet ze namelijk gaan nesten. Je formule ziet er dan zo uit:
Code:
IIf([Aantal maanden lid]<4,"1 tot 3 maanden";IIf([Aantal maanden lid]<7,"4 tot 6 maanden";"langer dan 8 maanden"))
Er zit overigens een behoorlijke onlogica in je oorspronkelijke formule: <=4 betekent dat 4 maanden in de categorie "1 tot 3 maanden" zou vallen, en <7 betekent dat 7+8 maanden in de categorie "langer dan 9 maanden" terecht komt. Ik heb je formule dus aangepast aan je teksten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan