access facturatie laten werken bij anderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

markdewi

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2009
ik wil een (mini) facturatie programma maken (een 10-tal artikels per werk-taak), en ik wil de collega's dat "programma" ook laten gebruiken. Indien ik dat met access maak, maar de anderen hebben geen access, hoe kan ik dat laten werken ?
Met andere woorden, je hebt de access-programmeer-taal, maar hoe bouw je daar een gebruiksvriendelijke "schil" omheen ?
De factuur (bevat aantal uur gepresteerd op verschillende dagen, aantal verstuurde brieven, .. etc) , moet daarna kunnen geprint worden, en het eindtotaal opgeslagen..
dank !

Als andere gebruikers geen Access hebben, kun je een MDE bestand maken van de database, dan kunnen ze er in ieder geval mee werken.
Een andere oplossing kan zijn om de complete database in Visual Basic te bouwen, maar dat is niet de makkelijkste optie...
Access is overigens geen programmeertaal; je kunt binnen Access wel programmeren, maar het blijft allemaal binnen het database project. Je hebt dus Access nodig, of een MDE bestand.
Misschien kun je je er een online database van maken, zodat je via een web-interface werkt. Maar dat is weer een heel andere aanpak...

Als andere gebruikers geen Access hebben, kun je een MDE bestand maken van de database, dan kunnen ze er in ieder geval mee werken.

Volgens mij klopt dit niet. Ook in het geval van een mde-bestand moet voor zover ik weet Access geïnstalleerd zijn of de runtime-versie.

Rebmog

Laatst bewerkt:
Zou inderdaad kunnen; ik heb ze zelf nog nooit gemaakt. Heb het dus van horen zeggen.

Heb hetzelfde probleem gehad, runtime versie installeren en de extentie van het access bestand hernoemen van .accdb naar .accdr . Bij mij werkt het perfect.:thumb:

mvg,

Rik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan