Access Form lay-out als een brief / offerte met keuzevelden uit database

Status
Niet open voor verdere reacties.

wernervanstrien

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2013
Berichten
93
Beste gene die het weten,

Wie zou mij kunnen verwijzen naar een soortgelijke vraag, of kunnen vertellen of het mogelijk is, om vanuit een gemaakte access database, een brief / offerte te genereren met standaard zinnen en velden die ingevuld kunnen worden door gegevens uit de database?

Ik weet dat mailmergen kan via Word, maar kan het ook direct vanuit Access door een form / rapport?

Graag reactie, bij voorbaat dank.

Groet Werner
 
Je kunt een volledige standaardbrief maken in Access, waarbij de variabele gegevens uit je tabellen worden gehaald. Kwestie van doen, zou ik zeggen! Bedenk daarbij wel dat Access geen tekstverwerker is, dus dingen als alinea-uitlijning etc. kun je vergeten. Je werkt met tekstvakken die je op de layout plaatst. Maar het is te doen.
 
Dank OctaFisch!

Doe je dat dan in de rapportmode?

Logo's enzo van het bedrijf zijn dan ook toe te voegen?

Groet,

Werner
 
Rapporten maak je inderdaad in de Rapport ontwerpweergave. Voor vaste tekst gebruik je niet-gebonden tekstvakken, en voor variabele gegevens de velden uit de tabel of query die de gegevens bevat. Eventueel kun je nog formules maken om totalen te berekenen, en BTW bedragen etc. Logo's zijn afbeeldingen die je op (bijna) dezelfde manier invoegt als in Word.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan