Access formulier automatisch invullen op basis van een selectie

Status
Niet open voor verdere reacties.

anthony19

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2009
Berichten
89
Beste mensen,

Ik ben op het moment bezig om een hardware database te bouwen. Hierin worden computers en printers in verschillende tabellen opgeslagen.

Nu heb ik voor computers apart elk onderdeel aangegeven. (processor, geheugen, harddisk, optische drives en videokaart). Deze staan in relatie met de tabel waarin de computers daadwerkelijk worden opgeslagen. In deze tabel wordt bijv. ook de computernaam en de software opgeslagen. Nu heb ik nog een tabel ''standaard pc'' gemaakt. Deze staat in relatie met dezelfde hardware onderdelen. Als ik nu een formulier invul, wil ik de gegevens uit ''standaard pc'', via een dropdown menu of knop, automatisch hebben ingevuld op het formulier. Hoe moet ik dat doen?

Weet wel redelijk de weg te vinden in MsAccess zelf, maar niet echt in visual basic. Als het toch via VB moet, zou je dan bij willen vermelden waar ik moet zijn?

Alvast bedankt,

Anthony
 
Hoi anthony,

kijk hier maar even:
HelpMij Postcode form

Octafish heeft hier (gisteren) een mooi voorbeeld neergezet.
Formulier Postcodes geeft 2 mogelijke opties:
- vulling vanuit combobox op formulier
- vulling vanuit keuzelijst met vba

Paar tips:
- kolom 0 is verborgen in de keuzelijst (kolombreedte = 0cm).
- VBA kan je bekijken bij combobox -> eigenschappen -> tabblad gebeurtenis -> Na bijwerken -> op ... klikken.

Als je ergens niet uitkomt, dan horen we het wel.
 
Bedankt voor je reactie, ik ga het proberen...
Ik laat zeker nog wat weten of het gelukt is of niet:)
 
Helaas maak ik gebruik van access 2000 en kan ik het bestandje niet openen....
 
Ik heb eigenlijk een gelijkaardig probleem en ik weet niet hoe ik eraan begin. Ik wil een scherm met een aantal selectie velden: persoon, productgroep, product.

Op basis van die selectievelden wil ik een subform tonen met alle gegevens die hieraan voldoen. Het probleem is dat ik dat subform niet aan die selectie gelinkd krijg.

Mijn subform is op basis van een query die een aantal tabellen joined.

Iemand enig idee?
 
Heb hem nu kunnen lezen.
Ik heb geen gebruik gemaakt van VB, maar van de expressie.
Nu is het zo dat ik dit wil toepassen op een invulformulier. Het probleem is dat de waarde van het over te nemen veld op elk record blijft staan, en dat je dus op elk record dezelfde info krijgt. Ook is het zo dat ik mijn hardware componenten niet los in kan vullen, omdat deze natuurlijk bestuurd wordt door het over te nemen veld...
Iemand hier een oplossing voor?
 
Heb het opgelost door een knop te maken met het volgende scriptje:

Private Sub Knop156_Click()
Me.Processor.Value = Me.stdpc.Column(2)
Me.Geheugen.Value = Me.stdpc.Column(3)
Me.Harddisk.Value = Me.stdpc.Column(4)
Me.Drives.Value = Me.stdpc.Column(5)
Me.Videokaart.Value = Me.stdpc.Column(6)
End Sub

stdpc is de keuzelijst men invoervak die overgenomen moet worden.

Allemaal bedankt voor jullie reacties!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan