Beste mensen,
Ik ben op het moment bezig om een hardware database te bouwen. Hierin worden computers en printers in verschillende tabellen opgeslagen.
Nu heb ik voor computers apart elk onderdeel aangegeven. (processor, geheugen, harddisk, optische drives en videokaart). Deze staan in relatie met de tabel waarin de computers daadwerkelijk worden opgeslagen. In deze tabel wordt bijv. ook de computernaam en de software opgeslagen. Nu heb ik nog een tabel ''standaard pc'' gemaakt. Deze staat in relatie met dezelfde hardware onderdelen. Als ik nu een formulier invul, wil ik de gegevens uit ''standaard pc'', via een dropdown menu of knop, automatisch hebben ingevuld op het formulier. Hoe moet ik dat doen?
Weet wel redelijk de weg te vinden in MsAccess zelf, maar niet echt in visual basic. Als het toch via VB moet, zou je dan bij willen vermelden waar ik moet zijn?
Alvast bedankt,
Anthony
Ik ben op het moment bezig om een hardware database te bouwen. Hierin worden computers en printers in verschillende tabellen opgeslagen.
Nu heb ik voor computers apart elk onderdeel aangegeven. (processor, geheugen, harddisk, optische drives en videokaart). Deze staan in relatie met de tabel waarin de computers daadwerkelijk worden opgeslagen. In deze tabel wordt bijv. ook de computernaam en de software opgeslagen. Nu heb ik nog een tabel ''standaard pc'' gemaakt. Deze staat in relatie met dezelfde hardware onderdelen. Als ik nu een formulier invul, wil ik de gegevens uit ''standaard pc'', via een dropdown menu of knop, automatisch hebben ingevuld op het formulier. Hoe moet ik dat doen?
Weet wel redelijk de weg te vinden in MsAccess zelf, maar niet echt in visual basic. Als het toch via VB moet, zou je dan bij willen vermelden waar ik moet zijn?
Alvast bedankt,
Anthony