• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Access formulieren versus Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

oogstweg 2

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2007
Ik heb nu een tool in excel met een tabblad met dynamische frontoffice formulieren (vragen die al dan niet zichtbaar zijn, afhankelijk van eerdere vragen). Bij die formulieren heb je ook een draaitabeloverzicht nodig met financiele gegevens, gebaseerd op datatabel. Alles binnen 1 worksheet draait nu prima, maar zal geen optie zijn als ik veel meer opdrachten ga draaien.

Een aantal variabelen wil ik daarom in meerdere externe (backoffice) brondatabases gaan opslaan (vaste gegevens over klant en opdracht, wet- en regelgeving, datatabellen etc). Nou begrijp ik dat koppeling met andere excel bestanden risicovol is als meerdere mensen tegelijk aan de brondatabases werken. Ik las dat Access veiliger is als je meerdere bestanden gaat koppelen.

Ik kan redelijk uit de voeten met excel maar ben noob voor Access. Ik vraag me af of ik daarin ga vinden wat ik zoek:
- duidelijke en veilige databases
- interactieve formulieren (antwoord op vraag 1 = x, antwoord op vraag 2 wordt niet getoond als antwoord bij 1 x is)
- zoveel mogelijk on-time-right vastleggen in de juiste database
- aanpassingen van structurele gegevens (bijvoorbeeld wet- en regelgeving) op een centrale plek
- eventueel een klein DMS-systeempje voor klantgegevens

Wie heeft er informatie voor mij hierover?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan