access: formuliergegevens wegschrijven in een 2de tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lieven

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2003
Beste,
in een formulier zoek ik via een selectiequery waar ik een opzoekwaarde ingeef enkele adresgegevens op uit een 1ste tabel,
na bijvoegen van enkele nieuwe gegevens wil ik alles wegschrijven via een bijvoegquery ( waarin een macro wordt opgeroepen ) in een 2de tabel. Dit lukt me enkel als ik in die bijvoegquery een tweede keer dezelfde opzoekwaarde ingeef. Zeer graag zou ik willen dat dit via aanklikken van een commando-knop "opslaan" onderaan het formulier in één moeite zou kunnen.
Kan er iemand me uitleggen hoe ik dit kan bereiken ?
Alvast bedankt
Lieven

Kun je eerst eens vertellen waarom je dezelfde gegevens dubbel opslaat (in 2 tabellen)?
In de regel is dat namelijk a no go.

FESTER

Beste,
ik probeer die adresgegevens inderdaad dubbel weg te schrijven in een 2de tabel omdat ik die gegevens naderhand wil exporteren naar een excel-bestand.
Maar inderdaad is dit dubbel wegschrijven tegen de normalisatie-regels.
Je brengt me op het idee dat ik inderdaad beter enkel die zoeksleutel zou wegschrijven in die 2de tabel en enkel daar nieuwe gegevens bijvoeg.
Pas vlak voor de export naar een excel-bestand kan ik via een query die adresgegevens
bijvoegen.
Maar het probleem blijft dan toch hoe ik die zoeksleutel in één commando kan opslaan
in die 2de tabel ?
Lieven

Beste,
heeft er aub iemand een oplossing voor mijn moeilijkheidje ?
1000x bedankt
Lieven

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan