access foto control

Status
Niet open voor verdere reacties.

spelbreker

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2011
ik wil graag een zogenoemde "picturebox" kunnen besturen vanuit VBA of VB in Access 2007. heeft iemand daar code voor of uitleg hoe ik dat moet doen.

OPGELOST NU WEL ANDER PROBLEEM LEES VOLGENDE BERICHT

Laatst bewerkt:
ik heb het inmiddels gevonden maar loop nu tegen een ander probleem aan. ik wil graag helpmij = (" ("C:\mapje\fotos\onzinfoto.jpg") ") in een variabel zetten maar ik krijg niet voor elkaar hoe. ik krijg hier namelijk een foutmelding voor. weten jullie hoe ik dit moet oplossen?

Om te beginnen: het is voor de lezers van het forum wel leuk dat we weten dat je de vraag zelf hebt beantwoord, maar het is wel zo prettig voor iemand die met hetzelfde probleem zit en deze vraag bekijkt, dat hij/zij daar ook wat mee kan. Alleen de wetenschap dat jij het probleem niet meer hebt, zal dan weinig troost geven ;) Dus graag ook je oplossing vermelden!

Je tweede vraag snap ik eigenlijk niet: een variabele kun je declaren, en vervolgens gebruiken. Dus een letterlijk antwoord op de vraag is dan:

Code:
Dim sVar As String
sVar="C:\mapje\fotos\onzinfoto.jpg"

Maar ik kan mij niet voorstellen dat je het zo simpel bedoelt...

ik zal mijn antwoord geven die heb gevonden.

Code:
dim locatie as string

locatie = "123456"

Picturebox.Picture = ("C:\fotomap\" & locatie & ".jpg")

met dit stukje code kan je nu zorgen dat je een foto kan opzoeken met een variabele

Laatst bewerkt:
En wat is nu het probleem met de variabele?

dit was de oplossing die ik vond en het werkt op de toepassing die ik gebruik

Dat snap ik, maar vervolgens maak je een post met de vraag
ik heb het inmiddels gevonden maar loop nu tegen een ander probleem aan. ik wil graag helpmij = (" ("C:\mapje\fotos\onzinfoto.jpg") ") in een variabel zetten maar ik krijg niet voor elkaar hoe. ik krijg hier namelijk een foutmelding voor. weten jullie hoe ik dit moet oplossen?
Moet ik uit jouw laatste opmerking opmaken dat die vraag inmiddels ook is opgelost?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan