Access gebruik op en pc zonder Access

jan62

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2010
IK heb een vraag over of het mogelijk is dat je een programma in access gemaakt ook kan gebruiken op een pc waar access niet op staat. Ik lees iets over Access Runtime maar hoe het werkt is mij onduidelijk...........Ik zelf heb een office pakket met access op de, pc maar vaak zit er geen access bij...........

Een runtime versie gaat goed, je kan daarmee geen wijzigingen aanbrengen in het ontwerp.
Data invoeren is geen probleem.
Zo ver ik weet moet je dan wel een een officepakket op je pc hebben staan.

Volgens mij hoef je zelfs geen Office te hebben op de pc, maar dat is een kwestie van uitproberen. In ieder geval is de werkwijze zoals beschreven door jacobus prima: maak een ACCDE bestand via <Opslaan Als> en de ontvanger kan de db gewoon gebruiken. Volgens mij overigens alleen een Standalone versie, maar wellicht ook bruikbaar op een netwerk met koppelingen naar de tabellen. Dat heb ik nog nooit uit geprobeerd.

Ik heb er een ACDE bestand van gemaakt maar als ik dit op de laptop van mijn vrouw plaats en ik klik erop vraagt hij om een app te openen op de pc, weet dus niet welke app daarmee wordt bedoeld

ben een stapje verder, ik krijg na de accessruntime te hebben geinstalleerd en ik klik op het accde bestandje deze melding (zie foto) opnieuw geinstalleerd en nog steeds deze melding

Bijlagen

• Schermafbeelding 2025-04-18 160021.png
    Schermafbeelding 2025-04-18 160021.png
    18,9 KB · Weergaven: 10
Dat bestandje heb je dus blijkbaar nodig. Kijk even met de zoek functie of je dat bestand wel hebt, of kijk of je het ergens kunt vinden. Normaal gesproken zou je, als je de Runtime bij Microsoft download, die gelijk moeten kunnen gebruiken. Bij voorbeeld hier.
En hier een uitleg van Microsoft.

Terug
Bovenaan Onderaan