access gedeeld, gemergde brieven meerdere computers!

Status
Niet open voor verdere reacties.

geertvde

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2011
Hallo,
Ik heb een access database gemaakt welke via een gedeelde map gebruikt wordt door mij en een andere persoon.
20 word-documenten halen hun gegevens uit een query.
Op mijn computer heb ik die allemaal gekoppeld en werkt dit naar behoren.
Het is echter de bedoeling dat de andere ook deze word-documenten zou kunnen printen.
Ik veronderstel dus dat ik die documenten dan ook op zijn computer moet opslaan en nogmaals allemaal koppelen ?
Of bestaat er hiervoor een betere manier ?
Ik moet er wel bij vermelden dat mijn kennis van VBA zero is
Mvg,
Geert

Als je Word documenten koppelt aan een Access query heb je dat waarschijnlijk via <Verzendlijsten> of <Afdruk samenvoegen> gemaakt. Anders zie ik niet zo snel hoe je zonder programmeren die gegevens in je documenten krijgt. Wil je de gemaakte documenten delen, dan lijkt mij de samenvoeging uitvoeren, en het eindresultaat opsturen veruit de makkelijkste oplossing. Maar helemaal snappen doe ik het niet, want je hebt het over een db die door twee personen gedeeld wordt; de ander persoon kan dan toch ook bij de data? Wat is dan het probleem?

Laatst bewerkt:
Die zijn inderdaad samengevoegd met afdruk samenvoegen.
In die gedeelde map staat de database en ook alle documenten.
Ik dacht als ik deze documenten mergde, ze ook meteen konden gebruikt worden door anderen die toegang hadden tot deze gedeelde map en op hun printer printen.
Maar blijkbaar moet ieder voor zichzelf dan toch de brieven apart opslaan in en opnieuw éénmalig koppelen?

Niet als je de samengevoegde documenten opslaat.

Ja maar dat is geen optie. Want we brengen beide veranderingen aan. Welke dan geprint worden.
Tzal dus nog op zijn computer opgeslagen moeten worden.
Dank voor de medewerking.

Laatst bewerkt:
Complete berichten quooten is doorgaans zelden nodig, en als het bericht er a) direct boven staat, en b) maar uit één regel bestaat, dan is quooten natuurlijk helemaal onzinnig. Nu is de quoot groter dan het oorspronkelijke bericht! Dus graag niet meer doen, en de quoot verwijderen. Wat je vraag betreft:
Ik heb een access database gemaakt welke via een gedeelde map gebruikt wordt door mij en een andere persoon.
Waarom staan die Word documenten dan niet in de gedeelde map? Ben je volgens mij gelijk klaar.

Ik had in de gedeelde map twee mappen gemaakt. Een met de brieven en één met de database.
Ga het morgen nog eens proberen, misschien heb ik iets over het hoofd gezien.

Zou moeten werken, als je de rechten op beide mappen goed hebt staan. Het mag dan niet uitmaken wie de sjablonen/documenten opent, want in de documenten verandert de verwijzing niet.

Ja, da lukte toch nie. Maar tis opgelost, ik heb de brieven/sjablonen op zijn computer opgeslagen en de nodige gegevens samengevoegd.
Met Dank,
Geert

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan