Hallo iedereen,
Ben volledig "nieuw" wat betreft Access, en zit met volgende vraag:
Moet een database opbouwen van nul.
Heb momenteel een excel-tabel met daarin twaalf kolommen,data en 11 personen (uurrooster).
Nu moet ik op de een of andere manier kunnen zorgen dat wanneer men in een form de naam van een persoon typt, enkel de dagen waarop die persoon werkt, worden weergegeven (alle personen werken niet dagelijks).
De bedoeling is dat een lijst kan worden afgedrukt (report) met de naam van de betreffende persoon en enkel de dagen waarop die werkt, en nacht-of dagshift.
Daarenboven moet ik op de een of andere manier kunnen zorgen dat de mensen in access hun verslagen kunnen typen (inputten van data in velden) en dat al de geinputte informatie word opgeslagen in word formaat en kan worden afgedrukt in een duidelijk verslag.
De gegevens die zij inputten moeten dan ook nog eens beschikbaar blijven in hat access bestand.
Iemand iedeen????Please??
Ben volledig "nieuw" wat betreft Access, en zit met volgende vraag:
Moet een database opbouwen van nul.
Heb momenteel een excel-tabel met daarin twaalf kolommen,data en 11 personen (uurrooster).
Nu moet ik op de een of andere manier kunnen zorgen dat wanneer men in een form de naam van een persoon typt, enkel de dagen waarop die persoon werkt, worden weergegeven (alle personen werken niet dagelijks).
De bedoeling is dat een lijst kan worden afgedrukt (report) met de naam van de betreffende persoon en enkel de dagen waarop die werkt, en nacht-of dagshift.
Daarenboven moet ik op de een of andere manier kunnen zorgen dat de mensen in access hun verslagen kunnen typen (inputten van data in velden) en dat al de geinputte informatie word opgeslagen in word formaat en kan worden afgedrukt in een duidelijk verslag.
De gegevens die zij inputten moeten dan ook nog eens beschikbaar blijven in hat access bestand.
Iemand iedeen????Please??