Access handboek

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0225

Inventaris
Lid geworden
24 mrt 2001
Berichten
37.163
Heb jaren en jaren geleden in Access (2000) het e.e.a. gefreubeld. Het betrof wat basisgedoe met wat rapportjes en formuliertjes, hetgeen allemaal prima werkte. Ik beschik dankzij een Helpmij relatie sinds enige tijd over Access 2007. Ik wil mij daar wat meer in verdiepen.

Er zijn zo gruwelijk allemachtig veel Access boeken en zonder zelf ervaring te hebben met die boeken is het vrij lastig een keuze te maken. Daarnaast zijn goede Access boeken ook nog eens redelijk prijzig, dus een goede 1e keuze is niet onbelangrijk.

Laten we zeggen een Access handboek voor een beginneling met een uitloop naar gevorderde.

Wie kan een kwalitatief goed boek aanbevelen? (En welk boek is dat dan?)
 
Laatst bewerkt:
Probeer eens via de nieuwsgroepen.
Wel bijna altijd in het Engels maar regelmatig goede boeken te vinden in pdf formaat.
Bijvoorbeeld alt.binaries.e-book.technical
 
Ik wil het boek graag in handen hebben, dus een paperback of zo.
 
Dan kan ik je met de keuze van wat betreft een Access leerboek niet verder helpen.
Access is niet mijn ding
 
Handboek

Ik heb in het verleden heel veel gehad aan access for dummies.
Nu is access 2007 for dummies te verkrijgen en volgens mij een aanrader.

Er wordt hier duidelijk en op een leuke manier uitleg gegeven aan de hand van diverse voorbeelden (er zat toen ook een cd bij met div. voorbeelden)

Let vooral niet op de titel van het boek, ik heb er veel uit kunnen halen.
 
Ok, dank voor de tip.
Probleem is mogelijk de ietwat té beginnersachtige stijl van deze serie, althans ik neem aan dat dit boek deel uit maak van de serie "Dummiess". Ik heb heel lang geleden zo'n handboek gehad (andere applicatie) en ik meen mij te herinneren dat het idd. aan de basis begint. Daar zit nu net de kern van het probleem, het principe van een Access database snap ik wel, ik zou alleen graag "aan de hand" worden genomen in Access 2007. Het 2e punt is dat Access leerboeken redelijk prijzig zijn en ik er geen trek in heb net de "verkeerde" te kiezen.
 
Op onderstaande link wordt deze maand de access 2007 cursus gepubliceerd. Om een indruk te krijgen kun je vast bekijken wat de cursussen excel en word 2007 in houden. Ook kun je bekijken hoe de cursus access 2003 er uit ziet. Misschien kun je er wat mee.

http://www.gratiscursus.be/

mvg
Charles
 
Ok, bedankt voor de tip, we gaan die site de komende weken checken op de beschikbaarheid van de cursus.
 
Handboek Access

Zelf ben ik begonnen met "Verder met Access 2000" van Academic Service. Tot hiertoe het beste handboek dat ik al gelezen heb (en slechts 2 cm dik!). Waarschijnlijk bestaat er nu een 2007 versie.
Van Roger Frans bestaat een 3-delige reeks over Access. Deze wordt uitgegeven door Campinia Media (van het Hoger Instituut der Kempen in Geel-België). Deze reeks is zeer volledig (inclusief VBA) en bevat uitstekende voorbeelden. Een aanrader!
 
Dank!

Idd. ik heb ooit (lang geleden) toen ik overstapte van Windows 3.11 naar '95 een boek van de "Academic service" gekocht. (fl. 99,--) Het was een goed (en érg dik) boek. Aan A.S. heb ik niet gedacht, ik ga daar eerst eens even rondkijken (naast de gratis cursus zoals hierboven gelinkt)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan