Access, hoe haal je gegevens uit een tabel?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt voor je antwoord. Hij haalt inderdaad alle cijfers eruit. kan je dan ook zeggen dat het er minimaal 4 moeten zijn en dat ze dan ook de eerste vier cijfers moeten pakken?

Dit helpt echt! top

groeten Gerwin

Deze functie pakt zowiezo de eerste cijfers die hij tegenkomt. Wil je het aantal tekens tot 4 beperken, dan kun je hem denk ik zo aanpassen:

Code:
x = 0
Do While IsNumeric(Mid(Veld, i, 1)) And x <= 4
    iWaarde = iWaarde & Mid(Veld, i, 1)
    x = x + 1
    i = i + 1
Loop
Niet getest overigens, mag jij doen ;)

Beste allemaal,

Ik heb iets verkeerds gedaan in de volgende functie:

Function Weekcode(Veld As Variant)
Dim sq

sq = Split(Veld, " ")
Weekcode = sq(l)

End Function

Ik wil namelijk in de comment ABCD w0202 woija, w0202 eruit halen en niet ABCD(wat hij dus nu doet).

kan iemand zeggen wat ik moet veranderen?

Normaal gesproken begint een matrix bij 0 te tellen, maar als je bovenin de optie Option Base 1 hebt gezet, dan schuiven de waarden op. Alleen: een matrixvariabele die je met met SPLIT maakt, begint altijd bij 0. Dus daar zou een probleem kunnen liggen. Kijk anders in je venster <Lokale variabelen> hoe de matrix gevuld is; dan zie je gelijk welke waarde je moet uitlezen.

Ik wil nu de juiste getallen uit getalletje halen. Ik wil kijken naar alle waardes die liggen tussen de huidige week en week 801. Voor de huidige week had ik de volgende code:

"Week+(Right$("00" & CStr(Year(Date()));2))&(Right$("00"&CStr(Isoweeknumber(Date()));2))"

Dit staat allemaal aan elkaar. Kan iemand mij vertellen waarom dit in een query niet werkt of moet je dan iets anders doen? Ik heb namelijk wel deze code nodig omdat deze dus wekelijks verandert.

Er staat nu in de criteria: between "Week+(Right$("00" & CStr(Year(Date()));2)) & (Right$("00" & CStr(Isoweeknumber(Date()));2))" and 801

met vriendelijke groet,

Gerwin Ederveen

Je gebruikt een erg omslachtige manier om twee cijfers uit een jaartal te vissen, maar zelfs dat zou niet uit mogen maken. Enniewee, deze werkt:
Code:
Expr2: "Week" & Right$(Year(Date());2) & Right$("00" & Format$(Date();"ww";2;2);2)
Let op de plek van de quootjes...

Beste michel,

ik snap wat je me probeert te vertellen.
Ik heb echter het volgende probleem, dit staat er als Veld:
Expr3: Getalletje([comment])

En bij criteria wil ik juist een between creeeren van de huidige tijd en van 801.
En de huidige tijd is inderdaad de formule die je aangeeft. Echter wil ik dit puur in de criteria stoppen en dat werkt niet bij mij.

met vriendelijke groet,

Gerwin Ederveen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan