Access: Hoofd-/subformulier relatie in veld

Status
Niet open voor verdere reacties.

De Vrije Vogel

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2006
Wie kan/wil mij helpen met de oplossing van het volgende probleem.
Na een week zoeken en uitproberen heb ik toch jullie hulp nodig.
Geschreven in Access 2002:
Ik heb het bestand bijgevoegd om de zaak wat te vereenvoudigen.
Probleem:
Ik heb een formulier [frmSprayPlanning] waar gegevens worden ingevoerd.
Daar hangen 2 sub-formulieren aan. Koppeling met SprayID.
[Subformulier stblSpraying] no problem! Maar [Subformulier stblTreatmentAreaPlan] heeft me al heel wat hoofdbrekens gekost.
Ik heb een keuze invoervak gemaakt, waar ik alleen de Varieties (boom rassen) wil zien van het Parcel (perceel) uit het hoofdformulier [frmSprayPlanning].
Alvast bedankt!
DVV

Bijlagen

Ik heb een paar tweakjes voor je gemaakt, zodat je keuzelijst doet wat je wilt, maar het voert te ver om ze allemaal helemaal uit te leggen, dus kijk maar in het formulier wat ik heb veranderd!

In grote lijnen komt het er op neer, dat ik de koppeling tussen het sub- en hoofdformulier heb aangepast, en de onderliggende queries. Op de keuzelijst heb ik een Requery gezet, die de bron opnieuw inleest als je een ander Parcel selecteert, een handeling die nodig is omdat het formulier anders niet ziet dat je een andere waarde gebruikt als bron.

Algemene tip: maak het jezelf niet te moeilijk, en probeer queries en keuzelijsten zo simpel mogelijk te houden; ik heb het gevoel dat je e.e.a. iets te gecompliceerd aan het maken bent, en dan loop je vroeg of laat tegen problemen aan!

Michel

Bijlagen

Bedankt

Michel,
Bedankt. :thumb:
Ga er zo snel mogelijk mee aan de slag. Op dit moment doet mijn PC even niets meer. Ik kom bij je terug.
Gr DVV

opgelost

Michel,
Het heeft even geduurd, maar ik heb het op jouw manier gewijzigd. Ter verduidelijking: het is een trace & tracking systeem en tevens spuit order systeem voor mijn broer in Canada.
Daarbij wordt het gekoppeld aan een registratie systeem, wat ik jaren geleden voor hem heb gemaakt.
Groetjes en nogmaals bedankt,:thumb:
DVV
(en nog steeds problemen met mijn PC, HD, o.a. naar de filistijnen, morgen een nieuwe kopen)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan