access importeren csv bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

excelkees

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2010
Hallo beste mensen,
altijd prettig gewerkt met de oude versie van access, recent overgestapt naar office 2010, krijg nu een foutmelding als ik importeer van een ing csv-bestandje, de printscreen (zie bijlage) laat de foutmelding zien. van de nieuwe versie access weet ik nog niets, alles lijkt nieuw! en onduidelijker/moeilijker!
als iemand kan helpen graag en alvast dank
gr Kees

Bijlagen

• Importeren_csv_bestand_naar_access_tabel.png
    Importeren_csv_bestand_naar_access_tabel.png
    30,5 KB · Weergaven: 57
De foutmelding is uiteraard belanrijk maar het is ook handig er een klein voorbeeld van het CSV bestand bij te doen, inclusief de eerste regel.

Specificaties worden opgeslagen in de database zelf; als je een nieuwe database maakt en daar dan bestaande tabellen in importeert, raak je de importspecificaties dus kwijt. Je kunt ze in A2003 nog wel exporteren, maar ik heb nog geen ervaring met het importeren in 2010. Al vermoed ik dat het net zo snel is om de specificatie opnieuw te maken...

poging

is er iemand die me kan helpen, het mooiste zou zijn als er iemand een klein voorbeeld accessje zou hebben, maar dat is misschien teveel gevraagd
mvg Kees

Heb je de specificatiebiljet opnieuw geprobeerd aan te maken? Zoals ik al zei: is waarschijnlijk net zo snel. Kwestie van met de Wizard je girotel bestand importeren en via <geavanceerd> de specificatie opslaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan