access in netwerk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

maurann

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2007
Beste,

zit met windows server 2008 en daarop access 2003. Wil werken met deze backend vanuit andere locaties via het
internet. Heb connectie maar dit verloopt zeeeer traag.
zijn er andere oplossingen? eventueel sql server 2008 express met als frontends access 2003?
heeft iemand daar ervaring mee, verloopt dit sneller?

Grt,

M.

Geef ons een idee van hetgeen je wilt bereiken, want dit is mij niet helemaal duidelijk. Zijn de lokaties bijv. kantoren of woningen van medewerkers. Hoeveel mensen gebruiken de database.

Kort door de bocht gezegd. Acces draaien over publiek internet kun je vergeten. Afhankelijk van de wensen/eisen zijn er een paar mogelijke oplossingsrichtingen
-Applicatie omschrijven naar een webapplicatie en de database centraal houden bij de webserver.
-Per lokatie zorgen voor een kopie van de database en de synchronisatie aan de achterkant laten verlopen
-Gebruikers laten inloggen via terminal services/citrix

't is een verkoop/stockbeheer programma geschreven in access, het werkt met scancodes die op artikelen kleven.
het werkte voorheen op een standalone pc en voldeed prima.
nu wordt met een server gewerkt omdat hetzelfde programma met de data dienen gebruikt te worden door clients die
zich in 2 verschillende winkels bevinden.
daarom werd vanuit die locaties door de pc's aldaar (de clients) verbinding gelegd over 't net met de server en de backend access db die zich daarop bevind. omdat die te traag is wordt gedacht aan een sql server db.
kunnen de frontends in access blijven ? en via odbc connecteren naar de sql server?

verhoogt dit dan de snelheid?

M.

of het technisch kan weet ik niet, maar voor de performance zal het niet veel uitmaken. De beperking zit namelijk niet in je backend maar in de beschikbare bandbreedte. Zoals ik al eerder zei. Dan zul je naar 1 van de andere oplossingen toe moeten. Of een ander programma kopen. Zakelijk gezien zou ik nooit kiezen voor software die draait op access.

@Tardis, goed artikel. Alleen hebben we het hier over het feit dat er een internetlijn gebruikt wordt als LAN verbinding zeg maar. Wat je ook doet dat gaat niet werken. Tenzij TS genoeg geld heeft uitgegeven aan een darkfiber verbinding, maar dat lijkt me niet erg waarschijnlijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan