Access ingrediënten toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

BeRzEcKeR

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2010
Ik zit eigenlijk met een probleem in access.

Ik zou recepten willen invoegen in tabellen.

Maar hoe voeg ik daar de ingrediënten in?

Ik bedoel, niet alle recepten hebben 1zelfde aantal ingrediënten.

Voorlopig werk ik met een tussentabel met een reference key
dus een ID en de combinatie van ingrediënten (bv melk, bloem, boter) (of brood, choco)...

Maar dit is een zeer omslachtige manier.

Ik hoop dat ik het wat duidelijk heb uitgelegd, en als iemand me kan helpen, dank:thumb:

Ik denk toch dat je met meerdere tabellen zult moeten werken. Al kun je wel een tabel verzinnen waarbij je bijvoorbeeld voor één recept (pak 'm beet) 20 velden aanmaakt voor de ingrediënten. Maar wat doe je dan met een recept met 21 ingrediënten?
Dus ik zou (heb zelf ook wel eens een recepten db gemaakt) minstens één tabel maken voor de verschillende ingrediënten, en een tabel voor de recepten. Deze methode is ook totaal niet omslachtig, maar juist heel flexibel! Je bent namelijk niet gebonden aan een maximum aan ingrediënten (zie eerder voorbeeld).
Op je formulier kun je dan de verschillende ingrediënten toevoegen via een subformulier.

Microsoft heeft wel een aardig voorbeeldje om mee te beginnen...

Ik heb nog een (redelijk) voorbeeldje gevonden van een (waarom ook niet?) Amerikaanse padvindersgroep, die een uitgebreide recepten database hebben gemaakt. Ik heb 'm een beetje gefatsoeneerd, en hij zit hierbij.
Als je naar de tabellenstructuur kijkt, dan zie je dat in de tabel Recipes vaste velden zijn opgenomen voor de ingrediënten. Daarmee beperk je het gebruik van de db dus behoorlijk, en je moet dus voor elk los ingrediënt dezelfde velden toevoegen aan de tabel. Dit voorbeeld is dus bij uitstek een mooi voorbeeld hoe het niet moet...

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan