Access liggende en staande pagina's in 1 formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

remcop1989

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2012
Ik wil in 1 access formulier zowel staande en liggende pagina's invoegen. Sectie-einden heb ik al gemarkeert in het document, maar een liggende pagina krijg ik niet ingevoegd....het is óf alles liggend óf alles staand zoals ik tot nu toe merk.
Is hier een oplossing voor?

Je klinkt alsof je het over Word hebt; daarin heb je namelijk sectie-eindes die je dan staand of liggend kunt opmaken. Maar in Access? Een formulier heeft maar één afmeting, en zowiezo moet je formulieren natuurlijk niet (willen) afdrukken; daar heb je rapporten voor. Die dan overigens ook maar één afdrukstand kennen :)

*gilt van frustratie*

Tips over hoe ik dit wel voor elkaar krijg?
In access is het makkelijker werken met de database aan producten en offerte standaardiseren met tekstvakken etc.
In Word is het makkelijker werken met verschillende pagina standen, maar is het (voor mij) lastiger werken met de producten database in Excel of Access.

Je kunt voor je offertes nog steeds van Word gebruik maken. Met een Samenvoeging bijvoorbeeld.

als je altijd dezelfde info op pagina 1 en 2 wilt kan je ook 2 rapporten maken en die achter elkaar draaien met elk een deel van de gewenste info.

Dat is het probleem juist: er wordt op alle pagina's info aangepast. Geen enkele offerte is hetzelfde ;-) Ook de 1ste 2 pagina's niet.

Sorry mijn antwoord was niet heel duidelijk. Natuurlijk is de info op iedere offerte anders. Ander had je wel de kopieermachine kunnen gebruiken.

Wat ik bedoelde is dat de informatie in de offertes uit verschillende query's (maar wel altijd dezelfde query''s) komen, althans dat vermoed ik omdat je verschillende layouts van pagina's wil.

Stel je heb in de offerte een overzicht met artikelen uit QryArtikelen en een overzicht met bestelde aantallen en prijsgegevens uit QryBestelGegevens. je wilt QryArtikelen in portrait en QryBestelGegevens in landscape dan zou je ook twee rapporten kunnen maken. 1 gebaseerd QryArtikelen en een gebaseerd op QryBestelGegevens. Als de opmaak van de rapporten gelijk maakt dan lijkt het alsof RptBestelGegevens de tweede pagina is van RptArtikelen.
Ik maak hier zelf gebruik van door de rapporten een bijlage nr te geven in hun koptekst. In het bijbehorend schrijven wordt verwezen naar de bijlage.
Het aanmaken van de offerte brief zit achter een knop waar bij eerst voor klantA brief, rptartikelen, rptbestelgegevens wordt geprint en vervolgens voor klant B etc. Ik kan dan naar de printer lopen en de eerste 3 blaadjes in een envelop doen etc.

ik denk dat ik jou vraag niet helemaal begrijp. Kan je een voorbeeld van een offerte laten zien zodat we beter begrijpen wat je wilt.

acces kan voor jou rapporten mailen al dan niet in pfd formaat. dit gaat via een macro of vba.

misschien goed om even terug te kijken naar de opmerking van octafish. als het goed is heb je een formulier waarin je je gegevens invult. Dit is gebaseert op een tabel waar de gegens in worden opgeslagen. vervolgens heb je een rapport (op basis van de tabel) waarin dezelfde velden voorkomen als in je formulier maar nu met als doel printen/verzenden je kan hier niets meer invoeren. ipv een rapport zou je mbt samenvoegen ook je offerte kunnen maken in word waar je dus velden uit acces gebruikt en waar je wel met je paginalayout kunt spelen per pagina. Maar ik neem dat je een bepaald deel van je offerte in landscape wil en niet noodzakelijke wijs pagina2.

Inderdaad wil ik maar een bepaald deel van de offerte in landscape.

Na wat theorie omtrent Access te hebben gelezen en mijn eigen "probleem" nog eens bekeken te hebben ben ik tot het volgende gekomen betreft wat ik wil:

- een Access database waarmee offertes makkelijk opgesteld kunnen worden, maar OOK teruggezocht.
- Iedere offerte is anders en het is mogelijk dat er afwijkende prijzen gehanteerd worden.
- een complete offerte samen kunnen stellen a.d.h.v. in te vullen velden. Sommige gegevens moeten vervolgens weer opgeslagen worden in andere tabellen. Deze offerte moet uit te printen zijn en in PDF op te slaan zijn (middels cutePDF writer b.v.)
- de offertes moeten terug te zoeken zijn. B.V. het offerte nummer of bedrijfsnaam invullen en dan alle offertes te zien krijgen in een lijst. Ook moet het mogelijk zijn de offerte aan te passen en opnieuw te printen/als pdf op te slaan.
- door meerdere personen te gebruiken (2 tot 3)

Ik verwijs jullie echter door naar deze thread: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/739347-Probleem-met-Access-2003-formulier omdat anders de zaken teveel op elkaar gaan lijken. Op deze thread hier kan een slotje zodat er in de andere thread verder gepraat kan worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan