Access maandtotalen in een formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.
En dan zit je nog met het probleem dat je in de functie <PrintReports> die wordt aangeroepen verwijst naar niet-bestaande tabellen, en naar niet-bestaande rapporten. Zo gaat het natuurlijk nooit werken...
Code:
        strReportName = "Jaarlijks verkooprapport"
        strReportName = "Kwartaalverkooprapport"
        strReportName = "Maandelijks verkooprapport"

Ik begrijp dat dat niet kan. Er staat een hoop rommel qua code in omdat ik enorm aan het prutsen ermee ben. Alleen ik heb geen idee hoe ik wel voor elkaar krijg wat ik wil. Ik tast in het duister.

Begin eens met alles weg te gooien wat je niet gebruikt, en alles te maken wat je wèl nodig hebt. Zoals daar zijn: de rapporten. Hoe denk je code te kunnen testen die een rapport moet openen als dat rapport niet bestaat?

Ik heb gedaan wat je zei. Alles opgeschoond en aangemaakt wat aangemaakt moest worden.

Wat er nu moet gebeuren is
- dat ik een periode kan selecteren en dat ik de totalen (nu rpt_Totalen) van die periode dan te zien krijg
- Het mooiste zou zijn dat dan ook de juiste maanden worden ingevuld voor de belastingaangifte. De maanden in het rapport zijn nu variabel. Hoe kan ik bijvoorbeeld het totaal van augustus gebruiken?

Bekijk bijlage Inkomsten.rar

Ik ben een mini stapje verder, maar kom er nu echt verder niet meer uit. Ik heb Noordenwind als voorbeeld gebruikt en probeer een uitgeklede versie te gebruiken van het rapport onderdeel.

Dit is hoe ver ik nu ben:

Hulp zou welkom zijn!

In 2003 kun je geen Tempvars gebruiken, dus dat wordt een beetje lastig. Wel constateer ik in je db dat je geen TempVars![Weergeven] hebt gedeclareerd. Je gebruikt hem echter wel in de regel
Code:
    strSQL = strSQL & " SELECT [" & TempVars![Weergeven] & "] as SalesGroupingField FROM [Verkoopanalyse] "
En dat gaat dan natuurlijk niet lukken.
Als je compatibel wilt blijven met vorige versies, dan zou ik Public variabelen gebruiken. Die doen het ook prima in VBA modules. Enige verschil met Tempvars is dat je die ook kunt aanroepen in queries. Dat lukt met Variabelen niet.

Wow dat is knullig, heb ik al die tijd met een oud(er) bestandsformat gewerkt :S. Ik heb hem meteen opgeslagen naar .accdb (ik heb gewoon Access 2010 namelijk).

Waar TempVars![Weergeven] vandaan komt heb ik geen idee van. Ik kan het ook niet terugvinden in Noordenwind. Wat zou ik in mijn geval daar in plaats van kunnen doen?

Ik heb in ieder geval het .accdb bestand toegevoegd nu.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan