access ->mysql

Status
Niet open voor verdere reacties.

vitamineX

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2013
Hallo mensen ik heb jullie hulp nodig,

Ik wil query Stock in mijn database naar online mysql sturen en elke keer updaten met nieuwste voorraad. Eerste keer lukt het wel maar wanneer ik weer wil updaten krijg ik error 1050 "Table stock already exists". Hoe kan ik deze oplossen dat de tabel in mysql overgeschreven wordt?

Code:
DoCmd.TransferDatabase acExport, "ODBC Database", _
    "ODBC;DSN=linkaccess;UID=root;PWD=;LANGUAGE=us_english;" _
    & "DATABASE=oemdb", acExport, "qrystock", "DBstock"

Laatst bewerkt:
Updaten is wat anders als overschrijven, wat je nu aan jet doen bent. Dus ofwel eerst de oude tabel verwijderen, ofwel kijken of je de meldingen in MySql uit kunt zetten, ofwel ombouwen naar een update query.

Dat is precies wat ik ook dacht. De gebruikers kunnen niet elke keer de tabel in mysql verwijderen. Hoe kan ik de query ombouwen naar update query?

Wat ik eigenlijk aan het doen ben is de access voorraad query naar de online mysql sturen en de voorraad als tabel op php pagina weergeven.

Laatst bewerkt:
Om te beginnen: quooten is nergens voor nodig, en maakt draadjes alleen maar minder leesbaar. Zeker als je reageert op een bericht dat er voor iedereen leesbaar pal boven staat. Dus graag de quoot weghalen.
Wat betreft de vraag: je maakt nu een exportbestand. Op zich niks mis mee, maar je moet de import dan verder in MySql regelen. Of je moet de db openen,en met recordsets gaan werken.

Laatst bewerkt:
Sorry ik ben nieuw op deze forum. Anyways ik heb hem zelf kunnen oplossen.
Voor mensen die tegen hetzelfde problemen lopen: eerst wordt de oude tabel op mysql verwijdert en dan wordt de access query opnieuw verstuurd.

Code:
'VitamineX

Dim mySQL As String
Dim cn As Object

mySQL = "drop table dbstock"
Set cn = CreateObject("ADODB.Connection")

'verwijder de bestaande Tabel in mysql
    cn.Open "ODBC Database", "ODBC;DSN=linkaccess;UID=root;PWD=;"
    If cn.state = 1 Then
    cn.Execute mySQL
    cn.Close
    End If

'export qrystock naar mysql
   DoCmd.TransferDatabase acExport, "ODBC Database", _
   "ODBC;DSN=linkaccess;UID=root;PWD=;LANGUAGE=us_english;" _
   & "DATABASE=oemdb", acTable, "qrystock", "dbstock"

Status
Niet open voor verdere reacties.