Access naar excel; meerdere subregels

Status
Niet open voor verdere reacties.

jorenl

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2013
Berichten
11
Allen,

In access heb ik twee tabellen:
- Relaties
- Producten

Nu neemt relatie x bijvoorbeeld 5x product 1 af en 3x product 3 op verschillende data. Dit administreert de database onder andere.
Elke maand, of wanneer nodig, dient er een export gemaakt te worden van de afgenomen producten ter behoeve van facturatie; format Excel 2003.
en wel volgens het volgende format:
1 1010 Bedrijf X
1 8000 Omzet artikelgroep A 50
1 8010 Omzet artikelgroep B 75
2 1020 Bedrijf Y
2 8000 Omzet artikelgroep A 100
2 8020 Omzet artikelgroep C 25

Het nummer van de eerste kolom moet steeds wijzigen bij de volgende relatie (dit kan dus een relatienummer zijn). Kolom 2 is op de eerste regel een relatienummer voor het boekhoudsysteem en op regel twee en drie een grootboekcode. Kolom drie lijkt mij voor zich spreken. Kolom drie geeft op de 2e en verdere rijen de aantal afgenomen producten af.

Ik zoek dus naar een manier om vanuit Access automatisch sub regels te genereren. Deze excelsheet is dan te importeren in Exact Online, zie hier een voorbeeld: https://start.exactonline.nl/docs/HlpDocument.aspx?Mode=3&helpid=EOL0000.0047&SourceAction=10

Kan iemand mij hiermee verder helpen? Enige manier die ik zou kunnen bedenken is doormiddel van eerst via rapporten etc...
 
Dat zou ook wel eens de enige methode kunnen zijn, want dit is natuurlijk geen zinvol database format, en je db zal dat zo ook niet kunnen maken. De enige truc die ik kan verzinnen is dat je een functie maakt die een export bestand in Excel aanmaakt met de gewenste opmaak. Dat is te doen, maar vereist enige programmeerkunde. Je moet namelijk een Excel sessie maken, en vanuit Access de gegevens op de juiste manier naar dat werkblad overbrengen.
 
Daar was ik al bang voor haha

Probleem is dat het boekhoudsysteem nu eenmaal geen andere imports accepteert.
Dan ga ik het via rapporten of excel zelf proberen!

bedankt voor de snelle reactie!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan