Access niet door meedere personen te openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

elagas

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2006
Berichten
104
Hallo,

Ik heb een accessbestand met gelinkte tabellen naar een excellsheet. Nu kan alleen de database maar 1 x geopend worden. Ik heb het excellsheet al gedeeld. Ik weet niet waar ik nog meer moet zoeken.
Hoop dat 1 van jullie het weet.

Groetjes
Ed
 
Staan re rechten goed op de sharE?

Ze kunnen overal gewoon bij en iedereen kan hem los van elkaar openen als je dat bedoeld. Maar als hij al een keer geopend is, komt er ook een 2e bestand met recordvergrendeling. Terwijl ik in de opties de recordvergrendeling uitgezet heb.
Hoop het zo goed uitgelegd te hebben.
 
Ik zou in ieder geval de Recordvergrendeling niet uitzetten, want daarmee roep je allerlei ellende over je af. Wel de optie <Standaardmodus voor open> op <Gedeeld>. Dat je één ldb bestand krijgt is normaal volgens mij. Het probleem is vermoedelijk ook niet dat je de database niet in kunt, maar dat de Excel bestanden niet gelocked zijn als iemand er een open heeft.
 
Ik zou in ieder geval de Recordvergrendeling niet uitzetten, want daarmee roep je allerlei ellende over je af. Wel de optie <Standaardmodus voor open> op <Gedeeld>. Dat je één ldb bestand krijgt is normaal volgens mij. Het probleem is vermoedelijk ook niet dat je de database niet in kunt, maar dat de Excel bestanden niet gelocked zijn als iemand er een open heeft.

Ik ga nogmaals naar het excellbestand kijken. Als ik alleen het excellbestand open, staat er bovenin tussen haakjes (Gedeeld). Dus ging ik er vanuit dat dit het probleem zou oplossen. Ik ga verderzoeken, maar alvast bedankt voor de hulp.
 
Een Excel bestand kun je wel op <Gedeeld> zetten, maar je blijft als gebruiker zien dat er een andere persoon aan is gekoppeld. En het bestand blijft dus gelocked staan. Wil je probleemloos met een Excel bestand werken, importeer de data dan in een Access tabel. Dan heb je het probleem niet.
Overigens zie ik dat je elk bericht waarop je antwoord quoot, maar dat is absoluut niet nodig. Het berichtje staat er (een heel stuk leesbaarder ;) ) pal boven, voor iedereen leesbaar! Bovendien bespaar je ons dan een muisarm van het scrollen :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan