Access NO NO Vraagt om Jullie Hulp!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

IS2008

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 nov 2008
Berichten
2
Hoi,

Ik heb helemaal geen kaas gegeten van access maar dacht wel even een aantal wijzigingen te kunnen door voeren in de beveiliging, en nu komt helemaal niemand de database meer in :shocked:

Laat ik beginnen met wat ik gedaan heb ik heb geprobeerd een nieuwe groep aan te maken in

 Hulpmiddelen voor database
 Gebruikers & Machtigingen
 Wizard beveiliging op gebruikers niveau

MELDING
U bent niet gemachtigd voor het uitvoeren van Splash sluiten
Als u dit object wilt uitvoeren moet u de machtiging openen/uitvoeren voor het object hebben.


Als ik op de data base schijf kijk lijkt het wel of ik allemaal nieuwe mappen/snelkoppelingen gemaakt heb ???

Wie van jullie wil en kan mij hierbij helpen.....:eek:
 
Ik snap niks van je vraag.
Heb je een nieuwe workgroup file gemaakt?

Wat is een data base schijf?
 
Mmmmm waar zal ik beginnen...

met de data base schijf bedoel ik de plek op de server waar de data base opgeslagen staat

en ja ik het een nieuwe werkgroep gemaakt met beperkte machtiging of ik heb de huidige werkgroep een nieuwe machtiging gegegeve waar daar het niet meer werkt

:confused::confused:
 
In je workgroup file worden onder andere Users en priveleges bijgehouden. Twee van de default Users is de Admin en de Guest.
Als je het goed hebt gedaan heeft de Admin geen rechten meer en heb je zelf users aangemaakt?

Als je de workgroupfile verwijdert en je maakt een nieuwe aan met exact dezelfde credentials als die je eerder hebt gebruikt dan heb je weer een admin met alle rechten en kan je je database weer opstarten. Je moet echter wel weer alle users aanmaken en de rechten verdelen om vervolgens weer alle rechten bij de default Admin User te verwijderen.

Als je een backup hebt van je MDW file voordat je jezelf had uitgesloten dat werkt natuurlijk ook. Het is overigens aan te raden hier géén backup van te bewaren. Want dat doet heel het beveiligings aspect teniet. Kwaadwillenden kunnen met die backup precies wat jij niet wilt dat ze kunnen.

Enjoy!

btw
Als ik op de data base schijf kijk lijkt het wel of ik allemaal nieuwe mappen/snelkoppelingen gemaakt heb ???
Dat is waarschijnlijk toeval. Dat heeft hier niets mee te maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan