Access & ODBC databases importeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Smoofert

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2006
Goedemiddag,

vraagje...

Vanuit een SQL -database importeer ik gegevens. in deze Db die ik geimporteerd hebt, laat hij niet alle gegevens zien (van links naar rechts).

Heeft dit te maken met een beperking in access of kan het iets anders zijn?

De data van links naar rechts heeft ongeveer 300 tabellen (en ja dat is echt nodig :) ), maar hij laadt er maar 100 ofzo...

help?

Je zit nog lang niet aan het maximum van 2048 tabellen, dus dat zal de reden niet zijn. Maar zelf heb ik ook regelmatig problemen met koppelingen met SQL-server. Mijn probleem bleek te worden veroorzaakt door tabellen met teveel indexen. Access accepteert er maar 32, en ik koppel met tabellen die er dus meer hebben. Overigens omschrijf je het probleem nogal verwarrend...
De data van links naar rechts heeft ongeveer 300 tabellen
Een SQL tabel kan 300 velden hebben, overigens zowel van links naar rechts als van rechts naar links. Een tabel in Access kan overigens maar 255 velden hebben, dus als je tabellen inderdaad 300 velden hebben, is dat ook een probleem.

"De data van links naar rechts heeft ongeveer 300 tabellen "

Hiermee bedoelde ik het aantal veldnamen in de ontwerpweergave in de tabel.

En deze laat dus maar een stuk of honderd zien terwijk ik er meer zou moeten krijgen.
Het gekke hiervan is dat een andere import met veel meer gegevens het weer wel doet.

ik heb het ook geprobeerd in een lege Access sheet te importeren, maar ook hier weer het zelfde resultaat.

We hebben het dus over één tabel; met op de SQL server zo'n 300 velden, die je wilt koppelen in een Access db? Zoals ik al zei: in een Access tabel kun je max 256 velden aanmaken; ik heb geen ervaring met een koppeling met SQLserver met een tabel met meer dan 256 velden. Dat hij bij 100 velden stopt, vind ik dus wel vreemd. Ik zou controleren of de veldnamen wel vallen binnen de specificaties die Access hanteert voor veldnamen. Als dat ook OK is, zou je misschien nog via extra Views kunnen werken; splits de tabel dan dus in 3 of meer views van 100 velden, en koppel die in je db. En kijk dan of er nog steeds een probleem is.

Heey Octafish,

Bedankt voor je hulp.

Ik heb het nu anders opgelost en dat werkt nu wel.

Ik heb een Pass Through Query aangemaakt en alleen de velden eruit gehaald die ik echt nodig heb, deze heb ik weer verwerkt in een query en werkt een stuk sneller dan de hele db te importeren.

Nu nog leren rekenen met queries :)

dus tot snel! heheh

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan