Access op de OneDrive: verwijzingen en buttons

• Onderwerp starter Onderwerp starter OBADE
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

OBADE

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2016
Hallo allemaal, al weer een jaar geleden heb ik deze thread opgestart:

Maar ik zag dat deze inmiddels is gesloten, dus voor mijn vraag open ik deze nieuwe thread.

Mijn Access-applicatie (FE en BE) staan inmiddels in de One Drive, en deze roep ik aan vanuit mijn decentrale MS Access (op de harde schijf van mijn laptop). Nu komt het erop aan om diverse doorverwijzingen en button aan te passen aan de Cloud om ze hun bedoelde werk te laten doen.
En wat mij meteen opviel, is dat in de Cloud Access ineens een probleem heeft met "gebeurtenisprocedure" die vanuit mijn buttons worden aangeroepen. Ik heb nog geen idee of dit met procedures e/o functies in het algemeen is, of dat dat specifiek vanuit een button is. In ieder geval; macros werken blijkbaar wel, maar ik heb in een ver verleden ervoor gekozen om alles met procedures en functies te doen.

Is iemand hier bekend mee? Of moet ik procedures en functies aanvullen met iets waardoor het in een cloud-omgeving werkt? Zelfs een simpele procedure als:

Private Sub Schadesbutton_Click()
DoCmd.OpenForm "Schades_Zoeken"
DoCmd.GoToRecord A_FORM, "Schades_Zoeken", A_LAST, 1
End Sub

Vindt Access ineens lastig; een druk op de button doet helemaal niets.

Graag jullie reactie.

Groeten,
OBADE.

Bedoel je te zeggen dat geen enkele procedure nog werkt, of dat sommige wel werken, en andere niet? Want in het laatste geval moet je naar de specifieke procedures kijken. In het eerste geval zou de conclusie dan zijn dat je geen VBA kunt gebruiken op een netwerk omgeving. Wat ik mij overigens kan voorstellen. Dat ingebouwde macro's wél merken, kan dan te maken hebben met de architectuur van het programma.

Wat dan zou inhouden dat je e.e.a. zult moeten omzetten. Dat dan weer wel :).

Hoi OctaFish, dat ga ik eerst 'ns even uitzoeken. Maar het lijkt er inderdaad op. Maar met alleen macro's krijg ik niet voor mekaar wat de applicatie moet doen.

Ik snap je constructie ook niet helemaal; normaal gesproken (althans: zo doe ik het) gebruik je een BE alleen voor de data, en de FE voor de GUI, dus de formulieren, rapporten en alle automatisering. De FE bevat dan dus koppelingen met de tabellen van de BE. In een BE staan dan dus geen formulieren (en al helemaal geen formulier dat je met VBA opent). Je zou dus helemaal geen probleem hoeven te hebben, want je opent niks vanuit de OneDrive.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan