Access op internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Japsur

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2004
Hallo,

Ik heb een database die door 3 gebruikers gebruikt moet gaan worden. Alleen deze mensen zitten niet op dezelfde pc en ook niet in het netwerk. Ook moet het voor andere mensen zichtbaar worden, maar dan alleen bepaalde gegevens. Kan dit bijvoorbeeld op internet komen, zodat je een database op internet kunt zetten. Is het dan ook mogelijk om voor de drie gebruikers een wachtwoord op te stellen zodat zij gegevens die op internet staan kunnen bijwerken.
Of zijn hiervoor alternatieven? Ik hoor het graag, want ik moet op een of een andere manier de database op internet hebben zodat mensen dit kunnen bekijken en 3 beheerders dit kunnen bijwerken dmv een wachtwoord.
Ik hoop op reacties, alvast bedankt!

Ja, dat kan. MAar dan denk ik dat je ASP of PHP o.i.d. nodig hebt om dat te realiseren. In Access zit ook zoiets als "Pages". Dat zou een optie kunnen zijn, maar dan moet office wel op die PC's zijn geinstalleerd.

Verder weet ik niet precies hoe het met beveiliging zit.

Grtz,

Ja ok, ik wil het niet hebben dat degene die gegevens uit de DB willen zien (bezoekers) niet verplicht worden gesteld dat ze office moeten hebben om de gegevens te kunnen zien. Ja, ik weet wel dat je zoiets kunt maken met een webpagina, maar dat vindt ik maar niets. In ieder geval niet het gewenste resultaat.

Verder wil ik niet hebben dat de hele DB helemaal omgegooid moet worden bijv. naar SQL om hem zo op internet te zetten dmv een SQL server.

ASP of PHP kan ook prima praten tegen een access database. Als de database niet zoveel te verwerken krijgt is dat geen probleem.

Je hebt dan wel een webserver nodig die e.e.a. ondersteund.

Een andere optie zou mischien replicatie zijn, maar dat is niet het eenvoudigste onderdeel van access. Daarnaast kijken de diverse gebruikers dan niet naar dezelfde gegevens.

Grtz,

Waarschijnlijk zal het ASP worden, heb op internet hierover meer info opgevraagd over hoe en wat. De DB zal niet groter worden dan 5 MB, moet zat kunnen om simpele dingen tevoorschijn te laten toveren. Maar ik snap alleen nog niets van hoe ik dat op het internet moet gaan krijgen en dat het dan ook lekker werkt.:rolleyes:

Tja, als je gewend bent aan het programmeren in access dan wordt het een hele kluif.

Met Visual Studio .Net (als je daarover beschikt) wordt het wel iets makkelijker. Daarin zitten behoorlijk wat kant en klare bouwstenen.

Anders zal het heel wat puzzelwerk zijn.

Grtz,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan