Access Oplostijd

Status
Niet open voor verdere reacties.

SKVR

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2007
Berichten
165
Hallo,

ik ben bezig met een registratiesysteem voor de afdeling automatisering. Hierin zullen alle calls van alle locaties/afdelingen geregistreerd worden (klacht, wijzigingsverzoek, reservering, problemen met..) enz.

formulier:
naam medewerker
afdeling
locatie
meldingwijze(telefonisch, mail, mondeling etc.)
categorie
de melding & het antwoord
status van de call (open, in behandeling, afgehandeld
behandelaar

**** OPLOSTIJD ****

Wat ik nu wil is om de gehelde tijd voor 1 call ergens op te slaan. Dus zodra ik een call heb geregistreerd (status in behandeling) starttijd X uur, (status afgehandeld) eindtijd X uur.

X u(u)r(en) oplostijd .. zoiets wil ik. Iemand een idee?

naamloosao0.png
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een idee: Niet doen. Je slaat starttijd en eindtijd ook al op. Het verschil daartussen is de oplostijd. Het is een process gegeven en die sla je niet op.
Je kan een query maken die op je tabel gebasseerd is waarin je de twee tijden van elkaar aftrekt:
Code:
select starttijd, eindtijd, datediff("n", starttijd, eindtijd)/60 as OplostijdInUren from tabel
Enjoy!
 
moet ik om een query hiervoor te maken nog iets anders doen? tabel maken of iets dergelijks?

want de tijden worden niet opgeslagen. Ik heb nog niks met tijden in mijn database gezet.
 
Waarom sla je die tijden niet op? Wil je misschien alleen de oplostijd opslaan? Dat kan ook maar dat zou ik niet doen.
 
ik heb geen tabellen o.i.d met tijden erin, want een medewerker kan elk moment bellen dus je hebt geen vaste tijden.

Maar misschien dat het mogelijk is om de tijd bij te houden..
bijv dat zodra ik de status in behandeling wijzig dat de tijd vanaf dat moment tot het einde (afgehandeld) wordt bijgehouden op 1 of ander manier (ik zou niet weten hoe).

en wat raad jij mij nou precies aan om te doen?
 
Neem twee velden op bij de klacht. Sla daarin de tijden op. Dan weet je wanneer iemand gebeld. heeft. Ik kan me niet voorstellen hoe je het anders zou willen doen.

Een registratiesysteem waarin de tijd niet wordt bijgehouden? Wat betekent de registratie als je niet weet hoe oud die is?
 
ja je hebt gelijk.

ik dacht meer: het zijn klachten, als er maar naar gekeken kan worden wat de klachten zijn (rapporten e.d).

Maar idd naar de tijden moet ook gekeken worden om te kijken of een call (klacht) op tijd is afgehandeld.
 
Het is mij gelukt. Ik zal het even delen met de mensen die eventueel ook zoiets willen gebruiken:

In de "hoofdtabel" waar alles registreerd/opgeslagen wordt moet je een veld begintijd en een veld eindtijd aanmaken. Met als gegevenstype datum/tijd.

vervolgens zet je bij notatie van begintijd: Standaard-datumnotatie
en als standaard waarde zet je
Code:
date=() &" "& time()

Bij notatie van eindtijd zet je: standaard-datumnotatie
standaardwaarde laat je leeg.

als je de eindtijd wilt opslaan nadat je bijv. de status in afgehandeld hebt gewijzigd (dropdown) dan klik je met je rechtermuis op de keuzevak met invoervak, vervolgens klik je op gebeurtenis opbouwen (in programmeer code) en typt het volgende:

Code:
If "Naamkeuzevak" = "NaamStatus" Then
Eindtijd = Date() & " " & Time()
End If

End Sub

Als je met ID's werkt dan kan het zijn dat je in plaats van "NaamStatus" de ID moet invullen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan