Access overloop fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dave35nl

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2002
Hallo,

Middels een koppeling met Excel wil ik d.m.v. een tabelmaakquery en een aantal toevoegquery 's een nieuwe lijst genereren, nou krijg ik het probleem dat ik de melding "overloop fout" als ik deze querys middels een macro achter elkaar laat starten.

Als ik de query's 1 voor 1 zelf activeer krijg ik deze melding niet, als ik de query verwijder en opnieuw maak is het probleem voor die query opgelost maar krijg ik het probleem bij een andere toevoegquery.
Met de helpfunctie kom ik niet verder.

Weet iemand overigens ook hoe ik van de meldingen afkom als ik de macro opstart het zijn van die meldingen van je staat op het punt om een X aantal records toe te voegen en weet u het zeker ?

Maar ja, mijn prioriteit ligt natuurlijk bij het eerste probleem maar het zou toch mooi zijn als het in 1 keer goed wordt opgelost !

Om maar met het minst belangrijke te beginnen: Via Tools --> Options kun je op het tabblad Edit/Find aangeven wanneer er waarschuwingen moeten optreden.

Het lastigste... Wordt er veel data geimporteerd? Dan zou het kunnen zijn dat er een probleem is in het beschikbare geheugen. Maar bij een beetje PC moet het dan wel om heel veel data gaan.

Mischien dat de eventlog van windows iets aangeeft?

Grtz,

Hallo Mark,

Ben er niet uit waarom maar ik heb de waarschuwingen uitgezet zoals jij aangaf en de maakquery waar de problemen mee waren nogmaals opnieuw gemaakt en het probleem is opgelost !?!

Nog even ter info, nee het ging niet om veel data zo'n 600 records in totaal.

Bedankt in elk geval.

Het zou kunnen dat de query's achter elkaar uitgevoerd werden. De meldingen tussendoor onderbreken de doorlopende acties waardoor het mis zou kunnen gaan.

Grtz,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan