Access PDF maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnoderuig

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Op dit forum heb ik al een deel van een antwoord gevonden op mijn vraag op welke wijze een PDF-bestand kan worden gemaakt vanuit een rapport. Het maakt me mogelijk facturen vanuit een factuurbestand in een pdf-bestand op te nemen; ik maak dan gebruik van de in Access ingebouwde add-in met betrekking tot PDF.

Alleen brengt het niet helemaal wat ik zou willen. Nu wordt een reeks facturen geprint en opgenomen in het PDF-bestand. Ik zou nu echter willen dat voor elke factuur een apart PDF-bestand wordt gemaakt waarbij de bestandsnaam wordt gevorm door het gehanteerde factuurnummer. Hoe zou ik dat kunnen aanpakken?

Daarvoor zul je vermoedelijk moeten programmeren; ik denk dat je in vba een recordset moet openen, die elk record afzonderlijk aan het rapport koppelt, dat vervolgens naar PDF wordt geprint, en daarna het volgende record.
Beetje vaag nu nog misschien, maar dat is het idee.

Octafish,

Bedankt voor je reactie.

Is er een mogelijkheid wat minder vaag te zijn. Ik ben geen ster in VBA. Hoewel mijn database inmiddels behoorlijk wat VBA bevat is dat in vrijwel alle gevallen gestart met ideeën die hier op het forum of elders op het internet werden gegeven en daarna door mijzelf werden aangepast. Ik zou het zeer waarderen als iemand een mogelheid ziet een aanzet te geven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan