Access periodieke melding laten weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Patjuh1988

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2010
Beste,

Ik zit met het volgende probleem:

Ik heb hier apparatuur staan, die moeten volgens verschillende periodes getest/gecontroleerd worden.
Denk aan dat sommige apparaten om de 3 maanden, 6 maanden, jaarlijk, 2 jaarlijks, zoiets moeten ondergaan.

Alleen nu wil ik voor elke keer als access wordt opgestart een melding laten komen, waarin staat dat dit moet gaan gebeuren.
Ik wil hierbij niet afhankelijk zijn van een datum, wanneer de controle eventueel geweest is.

Zou iemand mij hiermee opweg kunnen helpen!?

Vriendelijk bedankt alvast,
Patrick

Waar zijn de herinneringen dan wel van afhankelijk? Ik neem niet aan dat je elke keer als de db wordt opgestart, je die boodschappen wilt wegklikken..

Na overleg wordt het iets anders.

Er wordt nu wel uitgegaan van een datum, waarop een bepaalde taak is uitgevoerd.
Nu een voorbeeld:

Stel deze taak is een 3 maandelijks terugkomende taak. Dan wil ik een knop of een pop-up scherm maken, die 2 weken van te voren een melding geeft dat de taak er aan zit te komen.

Als dit gerealiseerd is, wil ik ook dat er een functie komt, waarbij je kan invoeren dat de taak uitgevoerd is en de teller weer opnieuw begint met lopen voor de volgende 3 maanden.

Is dit allemaal mogelijk en zo ja, zou je me dan kunnen helpen gewoon vanaf het begin?

Heel erg bedankt

Het lijkt mij niet zo'n groot probleem. Ik zou dan in een tabel vastleggen wanneer de taak is uitgevoerd, en wat de frequentie is voor de taak. Als een taak elke 3 maanden moet draaien, dan kun je op basis van die gegevens uitrekenen wanneer de volgende uitvoerdatum is, en die vergelijk je met de huidige datum Op basis van het verschil tussen die twee laat je dan bijvoorbeeld een formulier zien, met daarop de taken die in de planning staan.

planning in access

kijk maar een op

http://allenbrowne.com/tips.html

Recurring events

dit kun je met wat geduld en oefening aanpassen aan je eigen wensen

werkt perfect ook met meerder items verschillende tijden
ik gebruik het zelf voor een onderhoud systeem voor productie machines ca. 350 stuks

Harry

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan