Access pictogram veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dingesvandinges

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2006
Beste,

Ik heb geprobeerd om onder databaseeigenschappen het pictogram te veranderen, dit werkt maar natuurlijk alleen binnen access (formulieren etc.).

Ik heb in het verleden mijn database gesplits tussen de database.mdb en de database_be.mdb, omdat er veel mensen in werken is dit beter.

Nu heeft iedereen de database op zijn bureaublad (relatief klein bestand).

Wat is nu het probleem:
Het bestand op het bureaublad blijft het access pictogram behouden. Je kunt alleen een pictogram veranderen bij een snelkoppeling.

Maar als ik nu het bestand op het bureaublad verander in een snelkoppeling naar de bron op de server dan krijg ik weer problemen met de toegang voor alle gebruikers.

Ik kan nu bij iedereen wel de echte database op de c:\ zetten en dan een snelkoppeling op het bureaublad maar is dit niet erg omslachtig?

Concreet wil ik dus een pictogram bij het bestand op het bureaublad bij alle gebruikers.

Programma's hebben pictogrammen die zijn vastgelegd in je Verkenner. Persoonlijk zou ik dit probleem laten voor wat het is; elke gebruiker heeft zo te lezen zijn eigen Frontend db, en dat is een prima situatie. Om alleen voor een pictogrammetje met snelkoppelingen te gaan werken..... riekt een beetje als werk zoeken :D

Da's makkelijk. Maak een shortcut aan dat verwijst naar je database. Deze shortcut kun je dan zelf het gewenste icoontje geven

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan