Access point D-link DWL-G700AP instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

fokker

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2005
wie wil me stap voor stap helpen? (winxp pro)
Ik wil deze instellen als AP zodat ik de lankabel in elke pc of laptop kan steken hier bij mij thuis zodat ik gewoon internet heb op die PC via lan.
Nu SSID, ik kan daar een andere naam geven als default, maar er staat "All devices on a network must share the same SSID name in order to communicate on the network."
Bedoelen ze hier nu mee dat ik dezelfde naam moet gebruiken als mijn router?:confused:

Als je accespoint aansluit op je router met een lan-kabel (is het een router of een modem, anders is het toch onnodig?) dan ka je op elke pc die met kabel verbonden is internetten.

Deze heb jij dan vast ook! Daar staat toch al een heel plan in over instellen en zo?
Ik begrijp je opmerking over "Ik wil deze instellen als AP zodat ik de lankabel in elke pc of laptop kan steken hier bij mij thuis zodat ik gewoon internet heb op die PC via lan." niet zo.
Een AP werkt draadloos want het is een wifi berbinding. Blijkt ook uit de plaatjes in de setup handleiding. Terwijl je hier zegt dat je de lankabel in elke pc of laptop kan steken. Da's niet bepaald draadloos! :)

Jullie begrijpen het inderdaad niet, ik wil de lankabel van het access point in de laptop steken of in de pc en zo draadloos contact maken met mijn router.
Ik had toch router staan? toch niet modem?
Ik weet dat dit kan ik heb het al gehad, helaas is dat access point defect en kan ik dus geen instellingen meer zien.
Wat het plan van instellen betreft, ja dat heb ik, ook al dikwijls gelezen, maar wat moet er nu bij ssid staan? (dat was mijn originele vraag) hetzelfde SSID als in mijn router?
Want er staat:"All devices on a network must share the same SSID name in order to communicate on the network."
Stond ook al in mijn originele vraag.
Ter verduidelijking waarom ik dat zo wil en gehad heb, vele pc's die ik voor vrienden gratis terug installeer HEBBEN geen draadloos internetkaart.
Bedankt voor de antwoorden overigens.
Nu heb ik dank zij solaris ook een NL handleiding.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan