access point draadloos EN bedraad benaderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

BartZw

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2012
Ik heb een Ziggo WiFI Modem (Cisco) op de begane grond. Dit is mijn gateway naar het internet.
Via een UTF kabel is de Cisco verbonden met een Sitecom 300N X2 WL-351. (LAN poort)

De sitecom is ingesteld en fungeert als WiFi Access point voor de 1e verdieping en de zolder.

De sitecom staat bij hetzelfde bureau als mijn desktop.
De desktop kan de sitecom draadloos benaderen. Om de een of andere reden lukt de verbinding met de sitecom niet altijd. (Ik los dit probleem dan op door de desktop antenne een tikkie te geven. Dat werkt. Alle andere draadloze toestellen die de sitecom gebruiken hebben nóóit verbindingsproblemen)).
(Ik ben niet zo geïnteresseerd in de reden waarom dit probleem optreedt en waarom dat tikje dan werkt.)

Ik ben eerder geïnteresseerd in een oplossing waarmee ik de desktop rechtstreeks aan de sitecom gekoppeld heb, maar dat tegelijkertijd andere toestellen ook draadloos met de sitecom kunnen werken.

Hoe pak ik dat aan ?

Vooropgesteld dat je de Sitecom draadloze router correct naar accesspoint/switch hebt gedegradeerd, dan is het nogal simpel (met de Sitecom en de desktop bij elkaar in 1 kamer):
Gebruik geen draadloos meer op de desktop, maar verbind (m.b.v. een netwerkkabel) de bedrade netwerkkaart in de desktop met 1 van de 3 overgebleven LAN poorten van de Sitecom.

Tijs.

Als de Sitecom meerdere LAN poorten heeft dan kan je je desktop er gewoon op aansluiten.
Als je wel draadloos wil blijven werken, zou je het uitzenden op een ander kanaal kunnen zetten, waarschijnlijk heeft je wireless kaart in je desktop moeite met het specifieke kanaal (standaard 11 of 13).

Dank voor de reacties.
Ik dacht al dat het zo eenvoudig zou zijn.
Maar de tips brachten me op het idee om de netwerkkaart te controleren.
Deze bleek uitgeschakeld.
Nu de netwerkkaart ingeschakeld en via het LAN verbinding met de Ziggo gateway. Prima.

Ik neem aan dat je vraag hiermee opgelost is. :thumb:

Graag dan je vraag als opgelost aangeven: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan