Access Point of draadloze router

Status
Niet open voor verdere reacties.

marieelise

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 jun 2009
Hallo allemaal,

We hebben hier een vast netwerkje liggen van twee computers en een printer (ook via ethernet), verbonden middels een vaste router.
Nu wil ik mijn nieuwe laptop draadloos aansluiten op internet en draadloos verbinding maken met de andere pc's en de printer.

Ik heb tot nu toe begrepen dat ik hiervoor een draadloze router nodig heb, maar ik snap niet waarom ik geen wireless access point zou kunnen kopen.

Is er iemand die mj kan vertellen wat de voor- en/of nadelen van beide opties zijn? Ik begrijp er niet zoveel van.

Alvast heel hartelijk dank,

Marie-Elise

Als op je router nog ruimte is voor een extra LAN apparaat, er dus zo'n zelfde aansluiting als waar nu de pc's op aangesloten zijn over is, dan is inderdaad een accesspoint genoeg.

Als je de huidige router (ooit) zélf hebt aangeschaft, dan zou je er ook over kunnen denken alles in 1 te combineren, dus een draadloze router te kopen. Natuurlijk hoef je dan geen accesspoint meer aan te schaffen: Alles zit dan in 1 apparaat en vervangt de huidige router terwijl het ook draadloos toegang verschaft. Is de huidige router echter eigendom van/beschikbaar gesteld door je provider om Internet toegang te verschaffen, dan zou ik zeker een accespoint aanschaffen.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan