Access Point/Router voor op de camping

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shalix

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2007
Hallo,

Ik heb twee kleine vraagjes.

Mijn ouders hebben een minicamping en zijn op zoek naar een apparaatje dat ergens buiten word opgehangen en draadloos internet uitzend. Het is de bedoeling dat deze access point over de gehele camping te bereiken is. Weten jullie toevallig wat voor een apparaat mijn ouders moeten hebben?

We gebruiken op dit moment gewoon een router dat een draadloos signaal uitzend in de receptie ruimte, deze heeft echter green groot bereik dus.

Verder is mijn tweede vraag hoe we dat netwerk moeten beveiligen. Het is namelijk de bedoeling dat de mensen zo weinig mogelijk aan de verbinding kunnen rotzooien. Is de standaard beveiliging die in de router zit ingebouwd al veilig genoeg voor dit soort gelegenheden, of zullen er extra handelingen moeten worden gepleegd bij dit soort openbare verbindingen?

Alvast bedankt,

Shalix

Ik weet het is een beetje een dooddoener, maar hiervoor zullen we toch echt wat meer moeten weten over de opzet van de camping. Bijv. hoe ver moet het signaal reiken. Is er stroom beeschikbaar om accesspoints van stroom te voorzien. Kunnen de accesspoints beschut worden opgehangen of moeten deze waterdicht zijn. Daarnaast zul je na moeten denken over de manier waarop je gasten toegang tot het netwerk wilt geven. Is dit bijv. een betaalde extra van de camping of is dit vrij voor alle gasten. Dit heeft dan weer invloed op de manier waarop je e.e.a. moet beveiligen.

Hallo,

Ik zal je vragen even beantwoorden;

- Het bereik moet een straal hebben van +- 50 meter.
- Er is stroom beschikbaar.
- Het apparaatje kan eventueel beschut worden geplaatst. Waterdicht is echter niet mis, mocht dit niet al te veel schelen in de kosten of kwaliteit van het apparaat.
- Het is gratis te gebruiken voor alle gasten.

Met groet,

Shalix

Laatst bewerkt:
Probleem nog niet opgelost, iemand die er toevallig verstand van heeft?

Als je bereik niet groot genoeg is moet je met meerdere accesspoints gaan werken. Google eens op access point en WPS. Met dat soort apparaten kun je 1 groot draadloos netwerk maken.

Beveiliging van de standaardspullen is voldoende. Voor het draadloze deel kies je namelijk voor een open verbinding. Het enige dat je wilt beveiligen is het instellingen gedeelte van het access point.

Ik ken ze niet, maar aan de specs te zien lijkt dit wel interessant.

Kent iemand anders ze toevallig? Of weet jij of iemand anders toevallig zo'n apparaat die het iig goed doet? Ik vind het namelijk jammer om zo'n lap geld neer te leggen voor iets waarvan ik niet goed weet of het ding wel goed doet wat ik wil (en dat ik niet te veel betaal), ook al zijn de specs interessant.

hallo,

ik heb de EUB-9603 besteld bij wificentre. Ik had mijn bestelling om 20 uur geplaatst en waarrempel stond de volgende dag PostNL al voor de deur. Ze hebben veel Engenius producten en reageerde goed op mijn vragen, maar vooral de snelle levering verbaasde me.

ik denk dat je het beste voor de EOC-2611P of EOC-5611P kan bestellen. De EOC-5611p kent ook de 11a standaard. die geeft minder storing dan de b of g standaard.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan