Ik denk dat ik je wel geod begrepen heb
Als je kunt internetten dan krijg hij dus een ip-adres anders zou internet ook niet werken.
Het kan zijn dat het accesspoint een vast ip-adres heeft waardoor hij DHCP dus niet raadpleegt en dan komt hij ook niet in de lijst. Dit kan een standaard instelling zijn of is ooit door iemand anders ingesteld. Aangezien alle routers bijna 192.x.x.x. gebruiken zal dat dan blijven werken.
Vandaar dat ik als advies gaf om te kijken of je het accesspoint kunt resetten zodat eventuele oude instellingen verdwenen zijn.
Door in je router op MAC-Adres het access point in te stellen kun je hem mogelijk dwingen een bepaald ip-adres te gaan gebruiken, mits er geen vast ip-adres staat ingesteld. Je weet dan welk ip-adres dat is en dan zou hij op dat adres te bereiken zijn.
192.168.1.1 is de standaard maar als dat niet het adres is wat hij nu gekregen heeft dan zul je hem dus ook nooit op dat adres kunnen bereiken.
Nog even lopen zoek naar het handboek volgens mij hebben ze er maar 1 en anders kun je waarschijnlijk dezelfde stappen gebruiken die daar beschreven zijn.
http://www.globalzio.com/download_file.asp?no=59&file=3
Op Pagina 39 staat ook dat het om een andere ip-adres kan gaan waardoor je die moet aanhouden. Pin je dus niet vast op 192.168.1.1
Tevens staat daaronder hoe je hem moet resetten naar de default. Dit zou ik als eerste doen want je lost daar vaak de eerste problemen mee op.