• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

access query naar excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

wisskid

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2008
ik heb een query gemaakt in acces waar ik als criteria een waarde uit veld van een formulier haal
ik kan dus de query uitkomst bepalen aan de hand van de waarde van het veld in het formulier..
volgende record is andere uitkomst...van de query
code is: Forms![formuitvoer]![uitvoerid] dit werkt op zich prima.

de query zoals die nu is in access wil ik als ik in excel sta ,importeren in excel met
menu Data/ Externe gegevens ophalen/ Nieuwe databasequery
dit lukt wel als ik geen criteria aan de query megeef.
als ik dit wel doe geeft excel de melding:er zijn te weinig parameters: het verwachte aantal is 1.

als ik bij criteria in de query zelf een waarde invul word de query wel geacepterd door excel.
excel kan blijkbaar niet werken met criteria in een query van access als deze op deze wijze uit een formulier worden gehaald.

moet ik in excel een ergens een vinkje aan of uit zetten..?
of is er een andere oplossing

groet Harry

hallo

ik heb inmiddels een oplossing gevonden....
ik heb aan de tabel en dus ook aan de query een selectievakje aan/uit toegevoegd
als ik die met het formulier aan of uit zet en in mijn query bij het selectie vakje als criteria ''waar'' zet krijg ik ook de gewenste query uitkomst..
deze query word wel door excel geacepteerd...

in ieder geval bedankt voor het meedenken...

groet Harry

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan