• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Access rapport naar Excel exporterem

Status
Niet open voor verdere reacties.

lutzki

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 aug 2005
Waarom verandert de layout van mijn Access rapportage als ik deze exporteer naar Excel? Er staat een regel in met Headers (niv 1), daaronder staan maandtotalen. Deze worden in de Excel export naast de headers gezet ipv eronder. Ligt dit aan het aantal nievaus in Access waar Excel geen raadt mee lijkt te weten?

Groet,

Sander

Gebruik je code om je gegevens te exporteren, of de export-functie?

In code kan je iig precies aangeven hoe je je excel-sheet eruit wil laten komen te zien....

Geen code

Nee, ik maak een rapport aan met queries. In de rapportages moeten ook totalen komen te staan per maand van bepaalde kosten. Dit levert grote problemen op bij het exporteren van de rapportage naar Excel om nog nader te kunnen bewerken. Is wellicht wat omslachtig om eerst een rapportage te maken die werkt en deze naar Excel te halen om als Excel-bestand te distribueren. Toch, waarom krijg ik geen 1 op 1 relatie wat betreft posities of totalen tussen Access en Excel?

De beginpositie van je header en de beginpositie van je gegevens zijn in access vermoedelijk niet gelijk. 1 mm verschil resulteert in Excel al in 2 kolommen.
Zorg dat je header exact uitgelijnd is met je gegevens.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan