Access rapport opslaan als DOCX

Status
Niet open voor verdere reacties.

JEPEDEWE

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
Hallo,

deze vraag is bijna net hetzelfde als de vorige (en bevat misschien de oplossing voor zijn probleem) maar bij mij gaat het over: opslaan als een worddocument
mijn code:

Code:
    filenaam = "z:\Diverse\" & behandelaar & "_Loonstaat_" & Format(Date, "ddmmyy") & ".PDF"
    DoCmd.OutputTo acOutputReport, "loonstaat", acFormatPDF, filenaam
    filenaam = "z:\Diverse\" & behandelaar & "_Loonstaat_" & Format(Date, "ddmmyy") & ".DOCX"
    DoCmd.OutputTo acOutputReport, "loonstaat", acFormatDoc, filenaam

Het PDF bestand loopt perfect
Als de commandolijn voor het word-document loopt krijg ik een popup "uitvoerindeling" kies ik txt dan loopt de code verder
Het bestand wordt aangemaakt en vind ik in de correcte folder terug, maar als ik het document wil openen krijg ik een foutmelding zeggende:
"Het office OpenXML xyz.docx, kan niet worden geopend omdat er problemen met de inhoud zijn"

Hoe los ik dit op... ik wil graag een word document omdat ik hier nog een en ander kan aan toevoegen
Bedankt
JP

Blijkbaar, asl ik opsla als RTF bestand, wordt dit als een word-document ingelezen
Problem solved

Blijkbaar heeft Access dit wel interactief, maar niet in VBA, maar ik vind alvast dit :

In an application which exports from Access 2007, I saved the export operation as an export specification and used :

Code:
CurrentProject.ImportExportSpecifications(NameOfSpecification).Execute False

I then used

Code:
Set AppWord = CreateObject(Class:="Word.Application") ' create an instance of Word
Set Doc = AppWord.Documents.Open(NameOfDocument)
AppWord.Visible = True                      ' instance is invisible by default

I tend to avoid DoCmd if there's a VBA way of doing it: VBA gives me more control.

Zet dit je misschien op weg ?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan