Een paar keer per jaar maak ik een serie facturen voor een camping.
Vorig jaar alles in Access gemaakt, gegevens van de leden stonden er al in. Daarna een mooi rapportje gemaakt, wordt gevuld door een query.
Via vba roep ik in een lus iedere keer dat rapport aan, maak er een pdf file van, zet die op een bepaalde plaats in een directory.
En daarna wordt die pdf in een outlook mail gezet in de directory concepten.
Ik de mail staat ook keurig de begeleidende tekst die uit de database komt.
Maar de belastingdienst vond het niet fijn dat ik geen oplopend factuur nummer had. Ik verstuur 3 keer per jaar een factuur en ze moeten per boekjaar oplopend zijn.
Dat is me in VBA wel gelukt, via een tabelletje
Dat nummer krijg ik nu wel in het begeleidende mailtje waarmee ik de factuur verstuur.
Het lukt me ook om dat nummer in de naam van de pdf file te krijgen.
Maar hoe krijg ik dat nummer in de pdf file zelf.
Dat rapport wordt gevuld door een query.
Is er een manier om een klein stukje van een rapport door iets anders te laten vullen dan een query ?
Vorig jaar alles in Access gemaakt, gegevens van de leden stonden er al in. Daarna een mooi rapportje gemaakt, wordt gevuld door een query.
Via vba roep ik in een lus iedere keer dat rapport aan, maak er een pdf file van, zet die op een bepaalde plaats in een directory.
En daarna wordt die pdf in een outlook mail gezet in de directory concepten.
Ik de mail staat ook keurig de begeleidende tekst die uit de database komt.
Maar de belastingdienst vond het niet fijn dat ik geen oplopend factuur nummer had. Ik verstuur 3 keer per jaar een factuur en ze moeten per boekjaar oplopend zijn.
Dat is me in VBA wel gelukt, via een tabelletje
Dat nummer krijg ik nu wel in het begeleidende mailtje waarmee ik de factuur verstuur.
Het lukt me ook om dat nummer in de naam van de pdf file te krijgen.
Maar hoe krijg ik dat nummer in de pdf file zelf.
Dat rapport wordt gevuld door een query.
Is er een manier om een klein stukje van een rapport door iets anders te laten vullen dan een query ?