access rapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

fschell

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2009
ik moet bij het uitvoeren per verslag een parameter opgeven die bij het uitvoeren hetzelfde is kan dit in het sub opgenomen worden zodat ik de parameter niet dubbel moet invoeren?

Private Sub Knop94_Click()
On Error GoTo Err_Knop94_Click

Dim stDocName As String

stDocName = "Jaarverslag 1"
DoCmd.OpenReport stDocName, acNormal
stDocName = "Jaarverslag 2"
DoCmd.OpenReport stDocName, acNormal

Exit_Knop94_Click:
Exit Sub

Err_Knop94_Click:
MsgBox Err.Description
Resume Exit_Knop94_Click

End Sub

Je kunt een rapport openen met een filter, dat je eerst kunt definiëren:

stLinkCriteria = "(Leverdatum Between #" & dat1 & "# And #" & dat2 & "#)"
DoCmd.OpenReport stDocName1, acPreview, , stLinkCriteria
DoCmd.OpenReport stDocName2, acPreview, , stLinkCriteria

Hallo Michel,

dank voor de reactie .. heb de code aangepast maar krijg nog steeds de vraag om de parameter 2 keer... zou het lifst de vraag om de parameter (handmatig invoer) eenmal wille nhebben omdat de parameter voor het rapport altijd voor beide rapporte hetzelfte is

Waarschijnlijk heb je de parameter nog in de query staan. Als je de filtering via een knop regelt, hoeft dat uiteraard niet meer op query-niveau.

ik krijg nog steeds de vraag voor de parameter 2 keer... of syntax error . ik doe iets fout maar zie het niet .....

Kun je een voorbeeldje plaatsen zonder gevoelige informatie?

Hallo, ik heb de afgespeckte database in het onderwerp access rapport (detailsectie te klein) " gezet ... gaat hier om de 2 rapporten Jaarverslag 1 en verslag 2. Alle subrapporten zijn da opgenomen. Kijk maar ik hoop dat je mij een hitn kunt geven ... man ik ben er al zo lang uit .. laatste databse die ik gemaakt heb is al 6 jaar geleden. soms zit de oplossing precies voor mijn ogen maar moert erst die bril afzetten.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan