Access, Records samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pakko

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2003
de heer heeft een record
en mevrouw heeft een record
Hoe kan ik 1 etiket maken met de heer en mevrouw?
alvast dankjewel
groetjes Pakko

Kun je je vraag iets verder toelichten, in een tabel heb je de heer en mevrouw en je wil een label met de heer en mevrouw erop?Hoe moet dat etiket er uit zien welke gegevens staan erop etc.

hallo,
ik heb voor de heer div. gegevens in een record en voor
mevrouw andere gegevens.
Toch wil ik op 1 adres bericht sturen met een etiket gericht aan de heer en mevrouw. Als ik een query maak met uniek adres kan ik de aanhef niet gebruiken want die is niet uniek ( kan ik niet zien of er inderdaad 2 mensen wonen). Moet ik dan toch een tweede kolom
(bv extra aanhef) in de tabel invoegen met als inhoud de heer en mevrouw (zowel bij de heer als bij mevrouw? en deze extra aanhefkolom selecteren in de query met als eigenschap unieke waarden?
Of is er een makkelijker oplossing?
pakko

ik heb het even nagespeeld met een database waarin ik in een tabel de volgende velden heb benoemd, Aanhef, Achternaam, postcode en huisnummer.
Je kunt dan met de functie Dcount vaststellen of een postcode huisnummer combinatie meer dan een keer voorkomt, met een if statement kun je bij groter dan een Dhr en Mevr ervoor zetten anders gebruik je de aanhef die in de tabel staat

Lijkt mij een goede oplossing,
ga ik zeker uitproberen!
voor nu alvast bedankt
pakko

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan