Hallo allemaal,
Ik ben Heleen en ik ben bezig met een afstudeeronderzoek. Voor dit onderzoek wil ik graag een access bestand maken waarin zalen gereserveerd kunnen worden. (en een verhuuragenda, factuur uitprinten enz.)
Het bedrijf verhuurt zalen. Er zijn 11 zalen met verschillende prijzen. Nu is het lastige dat per zaal verschillende tarieven gehanteerd worden. Bijvoorbeeld de zaal bovenboeg heeft 3 verschillende tarieven (90, 100, 110 euro). Als er meerdere dagdelen gereserveerd worden, wordt er gerserveerd met kortingen (2 dagdelen 10% korting, 3 dagdelen 20% korting. Ik zou graag als er een nieuwe reservering wordt toegevoegd men een zaal moet selecteren en vanuit daar een keuzelijst krijgt met de tarieven. Hoe pak ik dit aan?
Welke tabellen moet ik hiervoor maken en welke relaties moet ik leggen?
Groetjes Heleen
Ik ben Heleen en ik ben bezig met een afstudeeronderzoek. Voor dit onderzoek wil ik graag een access bestand maken waarin zalen gereserveerd kunnen worden. (en een verhuuragenda, factuur uitprinten enz.)
Het bedrijf verhuurt zalen. Er zijn 11 zalen met verschillende prijzen. Nu is het lastige dat per zaal verschillende tarieven gehanteerd worden. Bijvoorbeeld de zaal bovenboeg heeft 3 verschillende tarieven (90, 100, 110 euro). Als er meerdere dagdelen gereserveerd worden, wordt er gerserveerd met kortingen (2 dagdelen 10% korting, 3 dagdelen 20% korting. Ik zou graag als er een nieuwe reservering wordt toegevoegd men een zaal moet selecteren en vanuit daar een keuzelijst krijgt met de tarieven. Hoe pak ik dit aan?
Welke tabellen moet ik hiervoor maken en welke relaties moet ik leggen?
Groetjes Heleen