Access Runtime Versie problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

maud138

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2006
Ik zit weer te stoeien met Access Runtime. Het formulier dat ik gemaakt heb, werkt in principe goed op de computer waar ik volledig Access heb draaien. Het is een gesplitst formulier. Bovenaan een regel om in te voeren, onderaan gegevensblad met alle ingevoerde regels. Bij één kolom wordt helemaal onderaan een Totaaltelling gemaakt.

Als ik het formulier open op een computer waar alleen Access Runtime draait, wordt het Totaal niet weergegeven en staat er links onderin "berekenen..." en dat blijft zo. Bovendien wordt het formulier traag. Beide versies zijn 2010.

Waar kan dit aan liggen? En wat zou ik er aan kunnen doen?
Alvast bedankt

Heb je de totaalberekening in de voettekst van het formulier gemaakt, of komt die uit de queryknop Totalen? In het laatste geval zou je de berekening op het formulier kunnen maken. Wellicht heb je ook een frontend-backend probleem, al geef je niet aan dat het een gescheiden database is.

Ik gebruik de queryknop Totalen. Ik zal het eens proberen op het formulier.
Het is een gescheiden database, maar het probleem doet zich niet voor op de computer waar Access volledig staat. Ik kopieer de backend van de computer naar deze computer om het uit te proberen.

Runtime versies willen nog wel eens problemen hebben met FE-BE constructies, vandaar dat ik het vroeg. Maar gebruik sowieso niet de nieuwe functies zoals Totalen in queries. Bij Microsoft hebben ze alle mensen die ook maar enigszins verstand hadden van databases ontslagen (vermoed ik) want sinds Access 2003 is er alleen nog maar onzin aan het pakket toegevoegd. Beetje gechargeerd gezegd, maar ik bedoel slechts aan te geven dat ze niet echt hun best doen op verbeteringen die zinvol zijn :)

Ik denk dat het inderdaad met die FE-BE constructie te maken heeft. Ik heb ontdekt dat het niet aan die totalen ligt. De database start goed op en opent een formulier zonder problemen, maar zo gauw ik data toevoeg of een rapport open, dan springt hij op "berekenen" links onder in het hoekje. Het blijft wel allemaal werken, maar een stuk trager.
Kan ik hier iets aan doen? Geeft Access Runtime geen support? Vast niet, hè? Runtime opnieuw instaleren? Nog andere tips?

Het blijft wel allemaal werken, maar een stuk trager.
Als er verder geen problemen zijn, dan alleen de snelheid, dan moet je eens kijken naar de data overdracht tussen backend en frontend. Ik heb zelf te weinig ervaring met de runtime versie om daar zinnige dingen over te zeggen.

Het opnieuw installeren van Access Runtime op de server loste alle problemen op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan