Access shortkey definieren

• Onderwerp starter Onderwerp starter nkamp
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

nkamp

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2007
Hallo,

Kan iemand mij uitleggen waar/hoe je een shortkey definieert.
Ik heb verschillende forms en nu wil ik bij iedere form de mogelijkheid hebben dat als ik op [ALT+P] druk, een Access form mee oproep.

Kan iemand mij verder helpen. Alvast bedankt.

mvg.

Nico

Normaliter doe je dat op een formulier door bij het betreffende object (een knop bijvoorbeeld) één van de letters van de caption te onderstrepen door er het & teken voor te zetten. Is de caption bijvoorbeeld Printen, dan maak je daar &Printen van. Het wordt dan getoond als Printen.
Dat werkt ook bij menu's.
Is dit wat je bedoeld?

Dit is in principe wel wat ik bedoel, echter in een bestaande applicatie kan ik het niet vinden hoe dit precies werkt. Want daar komt een form bij ALT+U naar voren. Maar waar/hoe je dit definieert kan ik niet vinden. Bij bestaande applicatie staat de propertie menu shortcut van de form op Yes, maar verder staat daar niet bij ALT+U.

mvg.

Nico

De shortkeys kun je opgeven bij de eigenschappen (properties) van het object (het knopje, de menuoptie) waar je de shortkey op wilt hebben. Zonder een blik op je toepassing te kunnen werpen is het overigens erg lastig om je precies te vertellen waar je dat moet doen.
Post je mdb even en geef aan waar je wat wilt hebben.

Ik heb het gevonden. Er zit op ieder bepaalde buttons die onzichtbaar zijn width = 0 en height=0. De code zat ook in de form coder verstopt die niet direct opviel qua naam.

Nico

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan