Access Stock Beheer

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lijst
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Lijst

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2016
Ik ben al een tijdje bezig met een stock beheer te ontwerpen maar loop steeds tegen een denk ik simpel probleem:(
Ik heb 2 tabellen 1 het stock bestand van de leverancier- 2 mijn eigen Stock

graag had ik gegevens van 1 naar 2 geschreven via een formulier, hoe ga ik best te werk.
alvast bedankt

Ik snap niet wat je wilt, en daarmee is het probleem voor jou wellicht simpel, maar voor mij niet :). Voor het makkelijke is een voorbeeld bestandje uiteraard een aardige zet in de goede richting :).

Sorry voor de korte uitleg:)
Voorlopig kan ik je nog niet direct iets tonen, nog wat werk aan de winkel:confused:

Dus de leverancier heet mij zijn volledige stock bezorgt, met artikel nummer, beschrijving,enz

nu wil ik mijn stock aanvullen met de gegevens van de stock van de leverancier via een formulier.
mij lijkt dit vrij simpel maar, maar ik kan nergens degelijke voorbeelden vinden.
op deze manier kan ik mijn persoonlijke stock perfect vergelijken met de gegevens van mijn leverancier en zondig direct bij bestellen

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is ;)

Jouw tabel heeft weinig met de tabel van de leverancier te maken, lijkt mij. Het enige dat daar voor jou van belang is, is het artikelnummer. Dat gebruik je neem ik aan in je eigen Stock tabel om aan te geven welk artikel je wilt muteren. Of zie ik het verkeerd?

Dat klopt, de artikelnummer is de key, maar ik had gehoopt dat wanneer ik een artikelnummer zou opslaan in men stock ook de product beschrijving,enz van mijn leverancier mij in mijn stock kwam.
dit wil helaas niet lukken

Dat zou simpel moeten zijn, al zie ik eerlijk gezegd de noodzaak niet; het riekt als dubbel opslaan van identieke gegevens en in een database zou je dat te allen tijde moeten zien te vermijden. Dus waarom zou je dat doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan