Access tabellen opzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

mikeatcmd

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jul 2010
Ik kom er niet uit. Ik ben bezig om een database op te zetten waar ik contracten van hotels in kan verwerken, kamers met prijzen voor een bepaalde periode. (dit is geen boekingsysteem alleen een database waar in gecalculeerd kan worden)

Ik kom er niet uit hoe ik mijn tabellen moet opzetten. Als bijlage heb ik een excelsheet met een voorbeeld wat ik wil omzetten naar Access. Een hotel heeft meerdere kamers. Een hotel heeft meerdere prijs seizoenen. Elke seizoen bestaat uit een datum van- tot. Deze prijsseizoenen verschillen weer per hotel.

Kan iemand mij een eindje op weg helpen.

Mike

Bijlagen

Je wilt er geen boekingssysteem van maken, maar wat zijn dan de berekeningen die je wilt doen?

de verkoopprijs. inkoop + marge = verkoopprijs. Verders is het de bedoeling alle contracten er in te verwerken incl afspraken bijvoorbeeld hoeveel kamers je krijgt per kamertype, hoeveel personen er in kunnen etc. Zo hebben we alle overzichtelijk (wat ons huidige boekingsysteem niet is).

Mike

Je Excel sheet geeft eerlijk gezegd niet zoveel houvast; hoe zien de contracten er bijvoorbeeld uit? En waarom zet je niet alle seizoenen in één record?

Top dat je zo snel reageert,

Ik heb als bijlage een deel van het contract. Hier ligt ook mijn probleem. Waar ik niet uitkom is het maken van tabellen en een bijpassende formulier voor dit gedeelte. zodat je ongeveer het zelfde krijgt zoals het op excel sheet. Ik zelf ga deze data niet invullen dus ik wil zo veel mogelijk dit vb aanhouden (indien mogelijk). Ik kom er zelf niet uit om de seizoenen horizontaal te krijgen. Alles gaat verticaal in Access. Ik heb nu een access database waar een tabel er zo uit ziet als oplossing:

kamerid-hotelid-(gegevens kamer)-seizoenA-seizoenb-seizoenc-etc.

Mike

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan